HR plus карт
Байгууллагад шинэ ажилтан сонгон шалгаруулж авахад ажилтны ямар ур чадвар хамгийн их дутагдалтай байдаг вэ?
Хамт олонч, бүтээлч сэтгэлгээгээ хөгжүүлэх
21.67%
Өөрийгөө бусдад бүрэн илэрхийлэх
29.42%
Илүү ихийг хийж бүтээх санаачлага
32.98%
Ажлын цагийг зөв төлөвлөх
15.89%
HRM- Байгууллагын соёл
- 2009 / 10 / 23
Байгууллагын соёл(L1)
Соёл гэдэг нь нэр томъёонд үндэслэсэн юмс үзэгдлийн зохион байгуулалт. Энэ бол хэл, зан заншил, багаж зэвсэг, итгэл үнэмшил юм. Соёл бол хүн төрөлхтний хуримтлуулсан оюуны болоод материаллаг үнэт өв сан бөгөөд нийгмийн гишүүдийн зан үйлийг тогтоох ,чиг хандлагыг бүрэлдүүлэх эх сурвалж юм.
Соёл нь дараахь шинжийг агуулдаг байна.
• Соёлд суралцдаг. Нийгмийн нөлөөн дор гишүүд соёлд суралцдаг учиртай .
• Соёл нийтлэг байдаг. Нийгмийн бүх гишүүдэд соёл нийтлэгээр оршин байдаг.
• Соёл үеэс үед дамждаг . Материаллаг болон моюуны бүтээлээрээ аливаа ард түмэн хуримтлуулсан мэдлэгээ шинэ үедээ өвлүүлж, баяжиж байдаг.
• Соёл дүрслэл, төлөөллийн шинж чанарыг агуулж байдаг. Соёл бол хүний нэг юмаар нөгөө зүйлийг төлөөлүүлэн билэгдэн харуулах авъяас чадвар дээр үндэслэдэг.
• Соёл өөрийн бүтэцтэй байдаг . Соёл нь өөрийн бүтэц тогтолцоотой нэгдмэл систем юм.

Байгууллагын соёлын тухай сүүлийн 20 – оод жилд их ярих болсон байна. Энэ нь байгууллагын үйл ажиллагааны үр ашиг, амжилтанд соёлын нөлөө их байгаатай холбоотой юм . Байгууллагын соёл нь агуулгын хувьд өөрөө их өргөн хүрээтэй энэ таларх судалгаа шинжилгээ нь өөр өөр байгуулагууд дээр янз бүрийн аргаар хийгдснээс үүдэн нэгдмэл ойлголт, тодорхойлолт гарч ирээгүй байна.

Байгууллагын соёл гэдэг нь: Джоан Мартин 1999 " Бид ямарваа байгууллагатай харьцах үед хүмүүсийнх нь хувцаслах өвөрмөц маяг, тэнд юу болдог тухай найз нөхдийн яриа, ажлын тогтсон дүрэм журам, бүгдээрээ мөрддөг зан үйлийн хэм хэмжээ, уламжлал, үүрэг даалгавар , цалин хөлсний систем , өвөрмөц үг хэллэг , хошин яриа зэрэгтэй учирдаг. Энэ бүгд бол байгууллагын соёлын бүрэлдхүүн хэсэг бөгөөд түүний илрэл юм" гэжээ.

Байгууллагын соёл нь доорх үр нөлөөг авч ирдэг:
- Байгууллагын соёл нь тухайн байгууллагын хөгжлийн түүх , түүний цаашдын чиг хандлага, удирдлагын бодлого, үйл ажиллагааг танин мэдэх эх сурвалж болдог.
- Байгууллагын гишүүд болон гадны хүмүүст тухайн байгууллага дотор хэрхэн биеэ авч явах , хэрхэн харьцахыг заан зохицуулдаг ач холбогдолтой.
- Байгууллагын соёл нь урт удаан хугацааны туршид зөв зүйтэй үр өгөөжтэй гэдэг нь батлагдсан итгэл үнэмшил, үнэт зүйлс, туршлагыг агуулдаг . Энэ нь бий болсон бэрхшээлийг хэрхэн даван туулах шийдвэрийг гаргахад чиглүүлэх, явах замыг зааж өгдөг ач холбогдолтой.

Аливаа байгууллагад түүний соёл нь нийтлэг болсон дараахь шинж чанаруудыг агуулж байдаг:
- Зан үйлийн тогтсон хэв маяг
- Хэм хэмжээ
- Ноёлох үнэт зүйлс. Үзэл баримтлал
- Дүрэм журам
- Байгууллагын уур амьсгал
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2016 / 04 / 24
Амьдралд өөрсдийгөө ганцаардмал, бүр орь ганцаар юм шиг төсөөлөх үе олонтаа тохиолддог. Бидний ихэнх нь ямар ч үед найз руугаа утасдаад “Би танайд одоо очлоо” гэж чөлөөтэй хэлж чаддаггүй. Эсвэл танайд өнөө орой хоол идье гэх ч юм уу, ер нь ийм зүйлийг хэлэх нь байтугай төсөөлөх ч үгүй хүмүүс байдаг. Амьдралд тохиолддог хувийн, гэр бүлийн, ажил төрлийн, нийгмийн гээд сэтгэл бухимдуулсан олон асуудлаар чин сэтгэлээсээ ярилцах, биднийг үнэн сэтгэлээсээ элэгсэг дотно сонсож чадах, хувь тавиланг минь хуваалцах найз нөхөд хайдаг ч тийм амар олддоггүй...
Хамгийн сайн ажилтан болохын тулд та дараах 5 нууцыг мэдэх хэрэгтэй. Хүн бүр л шилдэг байхыг хүсдэг. Хамтран ажилладаг хүмүүстэйгээ өглөө бүр ажлын шинэ өдрийн эхэнд сайхан мэндэлж бай. Ихэнх тохиолдолд хүмүүсийг харж байхад хоорондоо мэндлэхдээ ”Сайн уу?”, ”Юу байна?”, “Сонин юу байна?” гэх мэт хэт энгийн, ёс төдий мэндчилдэг. Нүүр дүүрэн инээмсэглэн мэндлэхэд ямар ч хүнд сайхан сэтгэгдэл төрнө. Тиймээс хэцүү үед ч, завгүй байсан ч хамтран ажилладаг нөхөдтэйгээ чин сэтгэлээсээ мэндэлж хэвших хэрэгтэй. Ингэснээр та илүү сэтгэл хангалуун үр дүнтэй ажиллах болно. Мөн хамтран ажилладаг хүмүүс тань танд сэтгэл хангалуун байж, шинэ боломжууд нээгдэх болно. Түүнчлэн таны талаар сөрөг сэтгэгдэл, мэдээлэл тархах магадлал буурч,ажлын бүтээмжид сайнаар нөлөөлнө.
- 2016 / 04 / 19
LinkedIn-ийн 20 профайл тутмын нэгийг хүний нөөцийн бүрдүүлэлтийн менежерүүд эзэмшдэг байна. Судалгаанаас үзэхэд LinkedIn дэх компаниудын 80% нь уг сайтыг бүрдүүлэлтийн нэг арга хэрэгсэл болгон ашигладаг тухай үзүүлэлт гарчээ. Нэмж хэлэхэд Oracle-ийн санхүүгийн ахлах ажилтан Jeff Epstein өөрийн LinkedIn профайлыг ашиглан чадварлаг ажилчдыг хидхантинг хийж чадсан байна. LinkedIn-ийн энэхүү амжилтыг бид бусад олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслийн тусламжтайгаар хийх боломж бий юу? Танд дараах аргыг санал болгож байна. Та ч бас туршаад үзээрэй!
- 2016 / 04 / 15
-2016 / 04 / 03
5S арга нь алхам алхамаар үйл ажиллагаандаа дэг журмыг тогтоох ба бүтээмж нэмэгдүүлэх болон чанарыг сайжруулахдаа хүн бүрийн идэвх санаачлагад тулгуурлан ажлыг орчин нөхцлийг байнга тасралтгүй сайжруулах арга юм. 5S нь хүн бүр ажлын байрандаа эрүүл тав тухтай, бүтээлтэй ажиллаж амьдрахын эхлэл болдог. Энэ нь бүтээмж дээшлүүлэх үндэс суурь юм. 5S гэдэг нь” С “ үсгээр эхэлсэн Япон үг юм .
-2016 / 03 / 31
Ажилтнуудынхаа гүйцэтгэлийг үнэлэхдээ менежерүүд бүгдэд нь ижил 100% үнэлгээ өгч болохгүй гэнэ. Жэк Уэлчийн зарчим шүү. Цалин эсвэл бонус юу юугүй бодогдох гээд гэнэт хүмүүсээ үнэлэх ёстойгоо менежер санана. Энэ үед хамгийн хялбар шийдэл бол бүгдэд нь 95-100 хооронд үнэлгээ өгч хэнийг ч гомдоолгүйгээр асуудлаас эвтэйхэн мултрах байдаг. Хэнд ч муу үнэлгээ өгөөгүй болохоор хэн ч гомдохгүй гэж хүмүүс ихэнхидээ боддог.
-2016 / 03 / 30
Залуу ажилтнууд дэвшин ажиллахын тулд худал ярьж, товч намтраа худал бөглөж байгаа нь ажлын байрны ёс зүй хэмээх ойлголт үлэмж хэмжээнд унаж буйг харуулж байна. Энэ байдал зөвхөн манайд ч бус барууны улс орнуудад ч асуудал болоод байгаа юм байна. Их Британийн “Манлайлал болон Удирдлагын институт”-ын мэдээллээр менежерүүдийн 72% нь ажилтнууд өөрсдийн алдаагаа нуухын тулд худал хэлж, мөн тооны хүмүүс хамтран ажиллагсдаа ажлаа хялбарчлан шаардлага хангахгүй гүйцэтгэж байна гэж мэдүүлдэг аж. Судалгаанд оролцсон 1,600 менежерүүдийн 68% нь хүмүүс багийнхаа гишүүдийг араар нь муулж байхыг харсан гэсэн байна.
HR Фото