МЕНЕЖМЕНТ
Байгууллагад шинэ ажилтан сонгон шалгаруулж авахад ажилтны ямар ур чадвар хамгийн их дутагдалтай байдаг вэ?
Хамт олонч, бүтээлч сэтгэлгээгээ хөгжүүлэх
20.40%
Өөрийгөө бусдад бүрэн илэрхийлэх
31.33%
Илүү ихийг хийж бүтээх санаачлага
32.72%
Ажлын цагийг зөв төлөвлөх
15.50%
HRM- Бүрдүүлэлт, сонгон шалгаруулалт
- 2015 / 05 / 07
хүний нөөцийн мэргэжилтнүүд яагаад зан төлөвд тулгуурлан сонгон авах дуртай байдаг вэ?
Байгууллагууд ажилтан авахдаа “зан төлөв” болон “соёлд нийцэх” эсэхийг чухалчлан үзэх болжээ. Энэ хоёрыг эрдмийн зэрэг болон дүнгээс илүүтэйгээр тодотгодог болсон байна.
Гэсэн ч гүйцэтгэх албан тушаалд ажлын туршлага нь ажилд авах (58%) хамгийн том хүчин зүйл хэвээр байгаа аж.
Үүний араас зан төлөв 48% хувьтайгаар орсон.  
“Сүүлийн таван жилийн хугацаанд технологийн гайхалтай дэвшил нь C түвшний гүйцэтгэх ажилтнууд, менежрүүд болон хүний нөөцийхөн өмнөхөөсөө илүүтэйгээр ажил горилогч болон одоогийн ажилтнуудынхаа зан аашийг авч үзэх болсон” гэдгийг судалгаанд тодотгосон байна.
“Өнөө үед товч, хямд үнэтэй судалгаануудаар нь бүтээлч байдал, тэвчээр, шаргуу байдал болон асуудал шийдэх зэрэг чанар шаардлагуудыг авч үзэх боломжтой болсон. Зарим компаниуд онлайн тоглоомоор ур чадвар болон байгууллагын соёлд нийцэх эсэхийг шалгадаг.”
Байгууллагын соёлд нийцэх нь нийт судалгаанд оролцогчдын (39%) хувьд зан төлөвтэй адил чухал хүчин зүйл шалгуур болдог.
Сонирхолтой нь судалгаагаар эдгээр хүчин зүйлсд зохицуулалт тааруухан байгааг олж тогтоосон.
Гүйцэтгэх захирлуудын 1/3 буюу 30% нь соёлд нийцэхийг чухал гэж үзсэн бол хүний нөөцийн лидерүүдийн 48% үүнийг ажил горилогчдын томоохон шинж чанар гэж дүгнэжээ.
Судалгаанд оролцогчид зан аашд тулгуурлан ажилд авахыг хэр нийтлэг хэрэглэдгээ тайлбарласан юм. Энэ нь хэн нэгнийг ажилд авахдаа хэмжигдэхүйц хүчин зүйлс (мэргэжил, техникийн ур чадвар эсвэл ажлын туршлага) болон чанарын хүчин (хүсэл эрмэлзэл, урам зориг)зүйлсийг аль алинийг нь авч үзэхийг хэлж буй хэрэг юм.
Нийт судалгаанд оролцогчдын 44% нь сонгон шалгаруулалт хийхдээ зан аашд тулгуурладаг гэсэн бол 69% нь ирээдүйд үүнийг ашиглах болно гэсэн байна.


Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2016 / 06 / 17
Зан төлөв - энэ бол хувь хүний бодит, тогтвортой сэтгэц зүйн үзэгдлийн нийлбэр цогц бөгөөд тухайн хүний хүрээлэн буй орчинд хандах хандлага, биеэ авч явах байдлаар илэрнэ. Грек хэлнээс орчуулахад " зан төлөв " гэдэг нь онцлог шинж гэсэн утгыг илэрхийлнэ.
Өргөдөл гаргагчийг ярицлагад ирэхэд нөхөрсөг, ажил хэргийн уур амьсгалтай хүлээж авна. Хүрэлцэн ирсэнд баяртай байгаагаа хэлж, ярилцлагад зориулж ямар ч саадгүйгээр ярилцлага хийх цаг гаргаснаа хэлнэ. Хэрэв танд хэцүү биш бөгөөд ялгаварлан үзсэнд тооцогдож болох хувийн асуудлыг асуухгүй байж чадна гэж байгаа бол тухайн хүний сонирхол, хобби гэх зэргээр ярилцлагаа эхэлж болно.
- 2016 / 06 / 10
Сонголтын үйл явцын амжилт бүрдүүлэлтийн үйл ажиллагааны үр дүнгээс шууд хамаардаг . Бүрдүүлэлтийн үйл ажиллагаа нь олон тооны чадварлаг ажил горилогчдыг цуглуулж чадвал байгууллагын хувьд ажлыг сайн бөгөөд тогтвортой гүйцэтгэх хүнийг сонгож авах боломж нэмэгдэнэ.
- 2016 / 06 / 09
-2016 / 06 / 09
Хүмүүс дуртай ажлаа сайн хийдэг. Та менежер хүнийхээ хувьд хүмүүсийг яаж удирдах талдээр анхаарах ёстой. Та ажилчидадаа алхам бүрийг нь зааж, хийх үйлдэлд нь хязгаарлалт тавиад байхын оронд тэдэнд ажилдаа шийдвэр гаргаж, ажлаа өөрөө мэдэж хийх мэдлийг олгох юм бол тэд өөрт таарах тааламжтай байдлаар ажлаа сайн хийх болно. Үүний үр дүнд ажлын бүтээмж ч өндөр байж, ажилтан тань хүртэл сэтгэл хангалуун үлдэнэ.
-2016 / 04 / 23
Ажилд авах ярилцлаганд орохдоо бид хамгийн сайн талуудаа үзүүлэхийг хичээдэг. Хэдийгээр та ярилцагчтайгаа байхдаа чөлөөтэй байж, яриа үүсгэх тал дээр асуудалгүй байж болох ч зарим зүйлийг хэлэлгүй үлдээсэн нь дээр байдаг. Танд ярилцлагын үеэр хэлж болохгүй 7 зүйлийн тухай хүргэж байна.
-2016 / 04 / 15
Ажил хайж байгаа хүн ажлын ярилцлагад уригдана гэдэг нь ажилд орох хичээл зүтгэл нь амжилттай явагдаж байгааг илэрхийлж байгаа боловч өөрийгөө ажилд орох олон үе шатуудын зөвхөн нэг шатанд нь явж байгаа гэдгээ байнга санах хэрэгтэй. Үнэндээ, ажлын ярилцлага нь сонгон шалгаруулалтын нэг хэсэг боловч өөрөө маш олон үе шаттай процесс юм. Процесс гэдгийг нь тодруулбал, ярилцлагын үе шат маань яг тэд байх ёстой гэж хуульчлагдаагүй учраас ажил горилогч тухайн орохыг хүсэж буй ажлын байрны онцлогоос шалтгаалж хоероос дөрвөн үе шаттай ажлын ярилцлагад орох тохиолдол бий.
HR Фото