МЕНЕЖМЕНТ
Та шинэ ажилтан ажилд авах болон өмнөх ажилтнаа дэв ахиулахдаа дараах ЗАН ТӨЛӨВ-үүдийн алийг нь илүү чухалчилдаг вэ?
Нээлттэй байдал
7.77%
Үнэнч байдал
22.01%
Өрсөлдөх чадвар
17.80%
Бусадтай нийцэх байдал
19.09%
Гадагшаа чанар
1.29%
Ёс суртахуун
24.60%
Өөдрөг үзэл
7.44%
HRM- Сонгон шалгаруулалт
- 2016 / 06 / 09
АЖИЛЧИДЫГ ХЭРХЭН ЗӨВ АЖЛЫН БАЙРАН ДЭЭР БАЙЛГАХ ВЭ?
 
Менежерүүд. Ажилд үнэхээр түлхүүр нөөц нь юу юм бэ гэдэг дээр менежерүүд бага анхаарч,
ажилчидаа хуурч, буруу үүрэг  даалгавар өгж, өөр нөөцүүдийн араас хөөцөлддөг. Гэтэл хүний нөөц бол нөөцүүд дундаас байгууллагад хамгийн удаан ашиглагддаг, чухал нөөц байдаг.  Менежер мэргэжилтнүүдтэй гэрээ байгуулж, хэдэн цагаар ч илүү ажилладаг. Та илүү цагаар ажиллаад таны цаг хэр үрэгддэгийг мэдэх үү?  Гэтэл таны ажилчид юу хийж байна вэ? Яагаад ажилчид тань таны ажлыг хийж болохгүй гэж? Энэ бол менежер танаас өөрөөс тань шалтгаална.


АжилчидТаны багийхаа дунд бий болгох ёстой зүйл бол тэднийг завгүй байлгаж, хэрэгтэй хүмүүс болгоход байгаа юм. Тэгвэл тэд өөрсдийн ажлаа сайн хийж, таны хүсэж буй чадварууд ч тэдэнд бүрэлдэн тогтох болно.
Багийн бусад үр бүтээлгүй, дэмий суугаа хүмүүс тань өөрсдийн чадвар дутагдаж буй зүйлдээ анхаарах болно.
“ Хэрвээ та хүмүүсийг буруу ажлын байрандээр нь байлгах аваас цагийг хэрэггүй үрж байна гэдгээ ухаарах хэрэгтэй” .
Яагаад ийм байдал гардаг вэ? 

Зарим хүмүүс буруу ажлын байрандээрээ байгаа ч тухайн ажлын байрны онцлог  давуу талыг нь харан ажилладаг.  Эмч хүн мэргэжилдээ бахддаг ч, хүмүүст ямар ч сонирхолгүй байж болно. Зарим нь бүр өөр тохирох ажил олдохгүй учир нэг ажилдээрээ байгаад байж болно. Энэ нь ямар нэг мэргэжлийн ур чадвар шаарддаггүй ажил байх жишээтэй.
Дарамт шахалтаар гэр бүлийн бизнест орж дургүй ажлаа хийдэг тохиолдол бий.  Тэгээд ямар ч шалтгаангүйгээр тухайн ажлаа өөрийх нь хийх ёстой ажил мэтээр боддог.Мөн зарим хүмүүс анх ажилд ороод тэтгэвэрт гаран гартлаа тухайн ажлаа л хийдэг.

Тэгвэл менежер та юу хийх ёстой вэ ?
Хүмүүс дуртай ажлаа сайн хийдэг. Та менежер хүнийхээ хувьд хүмүүсийг яаж удирдах талдээр анхаарах ёстой. Та ажилчидадаа алхам бүрийг нь зааж, хийх үйлдэлд нь хязгаарлалт тавиад байхын оронд тэдэнд ажилдаа шийдвэр гаргаж, ажлаа өөрөө мэдэж хийх мэдлийг олгох юм бол тэд өөрт таарах тааламжтай байдлаар ажлаа сайн хийх болно. Үүний үр дүнд ажлын бүтээмж ч өндөр байж, ажилтан тань хүртэл сэтгэл хангалуун үлдэнэ. Ингэж чадвал танд арай өөр ажилд анхаарч цаг гаргаж ажиллах боломж олдох юм. 
Хамгийн гол нь та ажилчидаа ажлын байрандээр нь байрлуулахдаа тэдний сонирхол, ур чадварыг нь харгалзан үзэх хэрэгтэй. Таарсан ажилдээр нь л тавь. Үр бүтээлч зорилтуудыг дэвшүүл. Хувь хүмүүст илүү детальчилсан байдлаар зорилтуудыг өгөөрэй.
Үнэхээр чадах зүйлээ хийж буй ажилчид ямар их бүтээлч ажиллахыг бодоод үз.

Яаж тухайнд хүнд таарах ажлын байрыг олох вэ?
Таны өмнөөс хүмүүсийг тань шалгаж өгдөг компаниуд байдаг. Энэ нь танд зөв ажилчид авсан эсэхийг нь тань хэлж өгөх зорилготой юм. Тэд ихэнхдээ тухайн хүнийг гэмт хэрэгт оролцож байсан эсэх, боловсролын түвшин ямар байгаа, ажлын түүхэндээр нь үндэслээд дүгнэлт гаргадаг. Зарим туршлагатай компаниуд ажилчидыг 16 хэсэгт хувааж шинжлэх нь бий. Мөн 72 асуултад хариулуулж тухайн хүний зан чанарыг тодорхойлдог.


М.Ундрал



Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2020 / 02 / 21
Оновчтой сонгон шалгаруулалт хийхийн үндэс нь сайн "бүрдүүлэлт" байдаг. Гэвч бүрдүүлэлтийн явцад бид "хуурамч улаан зангиатан"-дыг сонгон шалгаруулалтанд оруулж, улмаар багийн гишүүн болгох эрсдэл байдаг.
Зан төлөв гэдэг нь үнэт зүйл, үзэл бодлын хэв маяг, чин сэтгэл, хандлага, сэдэлжилт гэх мэт өргөн хүрээг хамарсан ойлголт юм.
- 2020 / 02 / 15
TAIPI гэдэг нь тухайн бие хүн байгууллагад болон хариуцсан ажил үүрэгтээ тохирох эсэх талаар бие хүний зан төлвийн үзүүлэлтийг тодорхойлдог тест юм. Сонгон шалгаруулалтын TAIPI тестээр та өөрийн байгууллагад ажиллахад болон тухайн ажилд тохирсон зан төлөвтэй хүн мөн эсэхийг тодорхойлон таамаглах боломжтой болно.
- 2020 / 02 / 14
-2020 / 02 / 12
Зан төлөв - Энэ бол хувь хүний бодит, тогтвортой сэтгэц зүйн үзэгдлийн нийлбэр цогц бөгөөд тухайн хүний хүрээлэн буй орчинд хандах хандлага, биеэ авч явах байдлаар илэрнэ. Грек хэлнээс орчуулахад " зан төлөв " гэдэг нь онцлог шинж гэсэн утгыг илэрхийлнэ. Сэтгэц зүйн үзэгдлийн онцлогууд нь байнга үүсч, тухайн хүний биеэ авч явах хэлбэрийг тодорхойлж байх нөхцөлд л зан төлвийн онцлог болно. Гурван шаардлагад /Тодорхой илэрхийлэх, нягт уялдаа холбоотой байх, үйл ажиллагааны бүхий л хэлбэрт тусгалаа олох / нийцсэн тохиолдолд л хувь хүний онцлог шинжээс зан төлөвийн бүхий л онцлогууд бий болох боломжтой.
-2020 / 02 / 12
Гадаад оронд салбартайгаар үйл ажиллагаагаа явуулж байгаа компаниуд олон улсын түвшинд хүний нөөцөө бүрдүүлэх гурван эх үүсвэр байдаг. Олон улсад эдгээр ажилтнуудыг Expatriate managers /гадаадын менежерүүд/ гэж нэрлэдэг. Товчоор Expats гэж дуудна. Гадаад салбаруудад өөрийн менежерүүдийг ажиллуулах хоёр шалтгаан байдаг.
-2020 / 02 / 11
Ажлын ярилцлагад амжилттай орно гэдэг нь зөвхөн асуусан асуултад хариулах үйлдэл биш юм. Ажлын ярилцлагын үед л ажил горилогч өөрийгөө хэн бэ гэдгээ бүрэн таниулах, харин ажил олгогч нь өөрийн мэргэжлийн ур чадварын тусламжтайгаар тухайн хүнээ цаана нь гартал судлах боломжтой байдаг учраас ярилцлагад орно, ярилцлага хийнэ гэдэг нь маш хариуцлагатай, хамгийн чухал үе шат юм. Тиймээс ажлын ярилцлагын үед юунд анхаарах талаар Монголын Хүний Нөөцийн Институтийн мэргэжилтнүүд дараах практик зөвлөмжүүдийг хүргэж байна.
HR Фото