HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
28.44%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
31.56%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
29.11%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
10.89%
HRM- Бодлого, төлөвлөлт
- 2009 / 03 / 11
Сексийн өдөлт хоргоолтын (Sexual Harassment) талаар баримтлах бодлогын загвар №2

Тодорхойлолт

 

[Компанийн нэр] Ажил эрхлэлтийн тэгш боломжийн комисс (АЭТБК)-ийн гаргасан сексийн өдөлт хоргоолтын тодорхойлолт дээр үндэслэн бодлогоо баталсан. АЭТБК сексийн өдөлт хоргоолтыг хүсээгүй ÑÐµÐºÑÐ¸Ð¹Ð½ халдлага, харьцаа тогтоохыг хүсэх, сексийн шинжтэй бусад аман болон биеийн үйлдэл гэж тодорхойлсон:

·         Ð¸Ð¹Ð¼ үйлдлийг хүлээн авахыг ажилд оруулах ил буюу далд нөхцөл болзол болгосон

·         ÑÐ½Ñ үйлдлийг хүлээн авах буюу татгалзахыг ажлын шийдвэр гаргах үндэслэл болгох

·         ÑƒÐ³ үйлдэл хувь хүний ажлын гүйцэтгэлд оролцох, сүрдүүлсэн, дайсагнасан, доромжилсон ажлын орчин бий болгох зорилго нөлөөтэй байх

:

Ажил олгогчийн үүрэг хариуцлага

 

[Компанийн нэр] таныг [компанийн нэр]-ийн ажилтны хувьд ажлынхаа явцад харилцах ёстой удирдах ажилтан, хамт ажиллагсад болон бусад хүний сексийн өдөлт хоргоолтонд өртөхгүй ажлын орчинтой байгаасай гэж хүсэж байна. Ð¡ÐµÐºÑÐ¸Ð¹Ð½ өдөлт хоргоолт нь хууль бус хориотой үйлдэл бөгөөд [компанийн нэр]-ийн бодлогыг зөрчсөн үйл явдал юм. [компанийн нэр] ажлын байранд сексийн өдөлт хоргоолт гарахаас урьдчилан сэргийлж, ажлын байранд сексийн өдөлт хоргоолтыг зогсоох шууд арга хэмжээ авах, ажилтай холбоотой сексийн өдөлт хоргоолтыг шуурхай шалгах үүрэгтэй.

               

Гомдлын журам

 

Хэрэв та ажлын байран дахь сексийн өдөлт хоргоолтын гэрч болох буюу түүнд өртвөл, тэр даруй  _____________-д мэдэгд.  Та мөн өдөлт хоргоолтыг [компанийн нэр]-ийн удирдах ажилтан буюу эздийн нэгэнд мэдэгдэж болно.  Сексийн өдөлт хоргоолтын бүх гомдлыг хурдан шуурхай шалгана.  Таны болон гэрчүүд ба буруутай этгээдийн нууцыг аль болох удаан хадгална. Шалгалт дуусахад шалгалтын дүнг танд мэдэгдэх болно.

               

Хариу арга хэмжээ авахыг хориглоно

 

[Компанийн нэр] сексийн өдөлт хоргоолтын талаар гомдол гаргасан буюу сексийн өдөлт хоргоолтын гомдлыг шалгахад гэрчийн мэдүүлэг өгсөн хүний эсрэг ажил эрхлэлттэй холбоотой хариу арга хэмжээ авахыг зөвшөөрөхгүй.

 

Бичмэл бодлого

 

Та [компанийн нэр]-д ажиллаж эхлэхдээ [компанийн нэр]-ийн сексийн өдөлт хоргоолтын талаарх бодлогын нэг хувийг авах болно. Ð¥ÑÑ€ÑÐ² та энэхүү бодлогын дахин нэг хувийг авахыг хүсвэл, __________-тай холбоо барина уу .  Хэрэв [компанийн нэр] сексийн өдөлт хоргоолтын талаар баримтлах бодлогодоо нэмэлт өөрчлөлт оруулбал танд ийнхүү нэмж өөрчилсөн бодлогын нэг хувийг өгөх болно.

               

Шийтгэл

 

Сексийн өдөлт хоргоолтыг [компанийн нэр] тэвчдэггүй. Ð¥ÑÑ€ÑÐ² сексийн өдөлт хоргоолтын гомдлын шалгалтын дүнд өдөж хоргоосон үйлдэл гарсан нь мэдэгдвэл буруутай этгээдийг ажлаас халах хүртэл сахилгын арга хэмжээ авна.

 

 

Өдөлт хоргоолтыг шалгах заавар

Ажилтнаар нэхэмжлэлийг тодорхойлуулах:

  •  Ð“омдлыг сонс. â€œÐ¢Ð° хэтэрхий эмзэг хандаж байна” гэх маягийн үг бүү хэл.
  •  Ó¨Ð´Ó©Ð¶ хоргоосон тухай гомдол гаргах нь хэцүү гэдгийг хүлээн зөвшөөр.
  •  ÐœÑÑ€Ð³ÑÐ¶Ð»Ð¸Ð¹Ð½ байдалтай харьц.
  •  Ð‘аримт цуглуул; бүү дүгнэлт гарга.
  •  Ð¥ÑÐ½, юу, хэзээ, хаана, яагаад, яаж гэсэн асуулт тавь.  Ажилтан хариу арга хэмжээнээс айж байгаа эсэхийг олж мэд.  Ажилтан энэ асуудлыг хэрхэн шийдэгдэхийг хүсэж байна вэ?

Гомдлын шалгалт явуулах—дагаж мөрдөх ерөнхий дүрэм:

  •  Ð”аруй шалга. Ð¨Ð°Ð»Ð³Ð°Ð»Ñ‚ыг хойшлуулах буюу сунгах нь гэрчийн мэдүүлгийг итгэлгүй болгодог.
  •  Ð¨Ð°Ð»Ð³Ð°Ð»Ñ‚ явуулж байгаа байдал нь дайсагнасан орчин үүсэх үндэс болж болдог тул алхам бүрээ нямбай баримтжуулах хэрэгтэйг сана.
  •  Ð‘үх нэхэмжлэлийг нухацтай авч үз—цаг үрсэн дэмий зүйл мэт санагдах зүйлсийг хүртэл шалгахгүй байх шалтгаан олтлоо нухацтай авч үз.
  •  Ð¨Ð°Ð»Ð³Ð°Ð»Ñ‚ыг нууц байлга. Ð¯Ñ€Ð¸Ð»Ñ†Ð»Ð°Ð³Ð°Ð´ орсон хүмүүст бусад хамаагүй хүнд ярихгүй байхыг анхааруул.  Хэрэв шаардлагатай бол сахилгын арга хэмжээ авч болохыг сануул.
  •  ÐœÑÐ´ÑÑÐ»Ð»Ð¸Ð¹Ð³ үзэх эрхтэй хүний тоог хязгаарла.  “Мэдэх хэрэгтэй” гэсэн үндэслэлийг хатуу баримталж мэдээл.
  •  ÐÑÑƒÑƒÐ»Ñ‚ тавихдаа мэдээллийг шаардлагагүй бол задруулах хэрэггүй.  Жишээ нь, “Та Пол Жоанд хүрэхийг харсан уу?” гэж асуухын оронд “Ажил дээр Жоаныг хэн нэгэн эвгүй байдалд оруулан хүрч байхыг харсан уу?”  гэж асуу. Шалгалтын зорилго нь цуурхал тараахад бус баримт цуглуулахад оршиж байгааг сана.
  •  Ð¥ÑÑ€ÑÐ² нэгээс олон гомдол байгаа бол тус тусад нь авч үз.
  •  ÐÑÑ€ төр гутаасан хариуцлагаас зайлсхийхийн тулд тухайн нөхцөл байдлын баримт буюу үр дүнг жишээ болгон эсвэл сургалтын хэрэгсэл болгон бусдад бүү мэдээл.

Гомдол гаргагчтай ярилцлага хийх  (Ажилтан анх гомдлоо мэдэгдэхэд хийж болно):

  •  Ð”элгэрэнгүй мэдээлэл ав.
  •  Ó¨Ó©Ñ€ нэг ажилтантай урьд нь ийм ааш авир гаргаж байсан тохиолдол байгаа эсэхийг олж мэд.
  •  Ð£Ð³ үйлдэл гарсан нөхцөл байдлыг олж мэд.  Хаана? Ð¥ÑÐ·ÑÑ?
  •  Ð£Ð³ үйлдлийн гомдол гаргагчид үзүүлсэн нөлөөг тодорхойл.  Санхүүгийн буюу санхүүгийн бус нөлөө, эсвэл сэтгэлзүйн нөлөө үзүүлсэн Ò¯Ò¯?
  •  Ð¥ÑÑ€ÑÐ³ явдал, түүний гомдол гаргагчид үзүүлсэн нөлөө, гомдол гаргагчийн мэдэгдсэн хугацааны хоорондох уялдаа холбоог тодорхойл.
  •  Ð”элгэрэнгүй он цагийн тоолол бэлд.
  •  Ð“омдол гаргахад хүргэсэн тодорхой үйл явдал, тухайлбал тушаал дэвшүүлэх, цалин хөлс, шилжүүлэхээс татгалзсан тохиолдол байгаа эсэхийг шинжил.
  •  Ð“омдол гаргагчийн талаас шалтгаалсан зүйл байгаа эсэхийг тодорхойл.
  •  Ð“омдол гаргагч юу хүсэж байгааг олж мэд.
  •  Ð“омдол гаргагчид нэхэмжлэл гаргах нь ноцтой асуудал гэдгийг тайлбарлаж, ямар нэгэн дүгнэлтэнд хүрэхээс өмнө бүрэн шалгалт явуулах бөгөөд түүнийг гомдол гаргасны төлөө хариу арга хэмжээ авахгүй гэдгийг тайлбарла.
  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡ ажилтны зан чанар, ажлын гүйцэтгэл, гэр бүлийн амьдралын талаар ямар нэгэн мэдэгдэл бүү хий.

Хариуцагчтай ярилцлага хийх:

  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡Ð°Ð°Ñ мэдэгдэл ав.
  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡Ð¸Ð¹Ð½ гомдол гаргагчтай тогтоосон харилцааг тодорхойл.
  •  Ð¢Ð°Ð»ÑƒÑƒÐ´Ñ‹Ð½ хооронд урьд өмнө тохиролцсон харилцаа байсан уу?  Тэд бие биенийгээ хэр удаан мэдэх вэ?  Хамт нийлж байсан уу?
  •  Ð¥ÑÑ€ÑÐ² уг хүн дарга бол, тухайн хүний албан тушаалыг зааж, ажлын байрны тодорхойлолтыг нь авч, өдөж хоргоосон гэж буруутгаж байгаа цаг хугацаанд ямар үүрэг хариуцлагатай байсныг тодорхойл.
  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡ бусад ажилтан буюу гомдол гаргагчийн ажлыг чиглүүлэх буюу хариуцдаг байсан эсэхийг тодорхойл. Мөн бусдад нөлөөлөх ажил эрхлэлтийн талаар зөвлөмж гаргах эрхтэй байсан эсэх, бусдын бүртгэлийг хадгалж, хөтлөх үүрэгтэй байсан уу.
  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡ хэргийг няцаана.  Хариу үйлдлийг ажигла.  Ð“айхах, уурлах буюу үл итгэх байдал байна уу үгүй ÑŽÒ¯ гэдгийг ажигла.  Буруутгасан мэдэгдлийг дэлгэрэнгүй тодорхойлж, хоёр талын мэдүүлгийн хооронд зөрж байгаа зүйлийг тэмдэглэ.  Хэрэв хариуцагч мэдэгдлийг няцаавал, гомдол гаргахад хүргэсэн түүх, шалтгаан, учрыг тодорхойлохын тулд хариуцагчтай цааш ярилц.

Гэрчтэй ярилцлага хийх:

  •  Ð“омдол гаргагчийн мэдэгдлийг дэмжих буюу няцаах гэрчүүдээс мэдүүлэг ав.  Гэрчүүд хариу арга хэмжээнээс айснаас болж ирэхдээ дургүй байдгийг сана.
  •  Ð‘үх гэрчүүдэд тэдний хамтын ажиллагаа чухал, тэдний мэдүүлэг нууц байна, гэрчийн мэдүүлэг өгсний төлөө хариу арга хэмжээ авахгүй гэдгийг батал.

Гомдлыг шийдвэрлэх:

  •  Ð¢Ð¾Ñ…иромжтой бол гарсан хэрэг явдлын төлөө уучлал гуй.
  •  Ò®Ð¹Ð»Ð´Ð»Ð¸Ð¹Ð³ засахаар ажиллах үедээ, нэхэмжлэгчээс онцгүй цагт онцгүй газар ажиллахыг шаардахаас зайлсхий.  Хэрэв та гомдол гаргагчийг шилжүүлэхийг санал болговол, гомдол гаргагчийн зөвшөөрлийг авахыг хичээ. Мөн шилжиж очих албан тушаал нь гомдол гаргагчийн урьдын албан тушаалтай нэлээн ижил төстэй байх ёстой.  Энэ нь гомдол гаргагч ялгаварлан гадуурхалт буюу өдөлт хоргоолтыг мэдэгдсэнээр хууль бусаар шийтгүүлэхгүй байхад тусална.
  •  Ó¨Ð´Ó©Ð¶ хоргоогчид сахилгын арга хэмжээ авахдаа үйлдлийн хүнд хөнгөн, давтамж, нөлөөг харгалзан үз. Ð¡Ð°Ñ…илгын арга хэмжээний хэд хэдэн хувилбар байдаг. Үүнд:

—      Ð°Ð¼Ð°Ð°Ñ€ буюу бичгээр сануулга өгөх

—      Ð´Ð¾Ð½Ð³Ð¾Ð´Ð¾Ñ…

—      Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ түр халах

—      Ñ‚уршилтын хугацаа

—      ÑˆÐ¸Ð»Ð¶Ò¯Ò¯Ð»ÑÑ…

—      Ñ‚ушаал бууруулах

—      Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ халах

  •  Ð¥Ð°Ñ€Ð¸ÑƒÑ†Ð°Ð³Ñ‡Ð¸Ð´ сахилгын арга хэмжээ авахдаа, ажлаас халахаас бусад сахилгын арга хэмжээ авахдаа ирээдүйд дахин давтан ийм үйлдэл гаргавал шууд хална гэдгийг сануулах ёстой. Ð¥ÑÑ€ÑÐ² сахилгын арга хэмжээ аваагүй бол учир шалтгааныг баримтжуул.
  •  Ð¢Ð¾Ñ…иромжтой бол сексийн өдөлт хоргоолтын сэтгэл заслын эмчилгээ, сургалт явуул.  Бодлогоо дахин мэдэгдэх боломжийг ашигла.
  •  Ð¨Ð°Ð»Ð³Ð°Ð»Ñ‚, авсан сахилгын болон засах арга хэмжээг нямбай бөгөөд бүрэн баримтжуул.
  •  ÐšÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ð¹Ð½ арга хэмжээний тааар талуудад мэдэгдэхийн тулд шалгалтын дараах ярилцлага хий.

 

 

Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2025 / 02 / 23
Хүний нөөцийн менежер бүх нийтийн баярын өдрүүдэд хууль эрхзүй, ажиллах нөхцөл, уян хатан зохицуулалт, ажилтнуудын сэтгэл ханамж, аюулгүй байдал зэрэг олон хүчин зүйлийг анхаарч зохицуулалт хийх хэрэгтэй. Ингэснээр байгууллагын бүтээмж, ажилтнуудын сэтгэл ханамж өндөр байх боломжтой.
Хүний нөөцийн бодлого гэдэг нь байгууллагын зорилго, стратегид нийцүүлэн ажилтнуудыг удирдах, хөгжүүлэх, урамшуулах, тогтвор суурьшилтай ажиллуулахад чиглэсэн зарчим, дүрэм журам, үйл ажиллагааны нийтлэг чиглэлийг тодорхойлсон баримт бичиг юм.
- 2025 / 02 / 13
Стратегийн хүний нөөцийн менежмент (SHRM)-ийн ойлголт илүү өргөн хүрээг хамардаг бөгөөд энэ нь хүний нөөцийн удирдлагын стратеги, процессуудыг компанийн урт хугацааны амжилттай холбож, бизнесийн өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлэхэд чиглэсэн нэгдмэл систем юм
- 2025 / 02 / 09
-2025 / 01 / 19
Роберт Л.Мэтис ба Жон Х.Жексон нарын тодорхойлсноор хүний нөөцийн төлөвлөлт гэдэг нь тухайн байгууллага зорилгоо биелүүлэхийн тулд хүний нөөцийн хэрэгцээ, хүртээмжид дүн шинжилгээ хийх, тодорхойлох үйл явц юм.
-2024 / 02 / 18
Хүний нөөцийн менежментийн үүсэл нь хүний хөгжлийн нилээд эртний түүхтэй холбогдоно. Мэргэжлийн зэрэг дэвийн шатлал, түүнд хүрэх шалгуурууд, хөлсний ажилчид ашиг хуваарилалтанд оролцох анхны хэлбэр, цехийн сургууль, багш шавийн холбоо гэх мэт ажилчдыг сургах, урамшуулах, хөгжүүлэхтэй холбогдсон үйл ажиллагаанууд дундад зууны үед явагдаж байсан байна.
-2023 / 03 / 04
Гадаад оронд салбартайгаар үйл ажиллагаагаа явуулж байгаа компаниуд олон улсын түвшинд хүний нөөцөө бүрдүүлэх гурван эх үүсвэр байдаг. Nationals гэдэг нь олон улсын компанийн гадаад салбаруудад ажиллаж байгаа өөрийн орны иргэн юм. Өөрөөр хэлбэл компанийн төв байран дахь үндсэн ажил, гэр орноосоо хол амьдарч байгаа ажилтан юм.
HR Фото