- 2011 / 06 / 27
Сайн ажилтан олж авахад юуг анхаарах вÑ?
СÐЗДС-ийн БизнеÑийн Удирдлагын ТÑнхимийн багш Г.Ðарантунгалаг менежмент, боловÑон хүчний аÑуудлаар хийÑÑн Ñудалгаан дÑÑÑ€ÑÑ Ò¯Ð½Ð´ÑÑлÑн Ñайн ажилтныг Ñ…ÑрхÑн олох, зөв хүнийг Ñонгон авах талаар зөвлөж байна.
Сүүлийн нÑг жилийн хугацаанд хийÑÑн ÑÑƒÐ´Ð°Ð»Ð³Ð°Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð´ Монголын байгууллагуудын 91% хувь нь чадварлаг боловÑон хүчин маш их дутагдалтай байна, ажилтнууд Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ…, орох нь их байна гÑÑÑн хариултыг өгчÑÑ. ЖишÑÑлбÑл, бизнеÑийн Ñалбар түүн дотроо хүний нөөц, маркетингийн чиглÑлийн чадварлаг ажилтан олдохгүй байна , мөн Ñоциализмын үед бÑлтгÑгддÑг байÑан инженерийн боловÑролтой Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð¾Ð´Ð¾Ð¾ ховордчихож, Ñайн чадварлаг ажилтнууд дараагийнхаа залгамж холбоог бÑлдÑÑгүй байна гÑдÑг аÑуудал хаа Ñайгүй байна.
Харин ажил хийж байгаа хүмүүÑÑÑÑ Ñудалгаа авахад нийт Ñудалгаанд оролцогчдын 81% нь ажлаа Ñолих Ñонирхолтой байна гÑÑÑн хариултыг өгчÑÑ. ИнгÑж хариулагÑад нь ихÑвчлÑн 26-35 наÑныхан байна. Ðдний ажлаа Ñольж байгаа шалтгааныг нь тодруулахад 39% цалин бага, 19% удирдлагын дарамт их, 28% нь ажиллах орчин тааруу, 19% байгууллагын ирÑÑдүй тодорхойгүй, 6% хамт олны уур амьÑгал муу гÑÑÑн шалтгааныг тоочжÑÑ.
ÐдгÑÑÑ€ Ñудалгааны дүнгÑÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð´ нÑг Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ Ñ‡Ð°Ð´Ð²Ð°Ñ€Ð»Ð°Ð³ ажилтнаа тогтоон барих бодлого дутмаг байгаа, нөгөө Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ Ñайн ажилтан Ñ‚ÑÑ€ бүр олдоход хүнд болÑон нь харагдаж байна. ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» Ñах аргагүй манай бизнеÑийн байгууллагуудад тулгараад байгаа хамгийн том аÑуудал болжÑÑ.
ИймÑÑÑ Ó©Ó©Ñ€Ð¸Ð¹Ð½ туршлага болон Ñудалж мÑдÑÑн Ð·Ò¯Ð¹Ð»Ñ Ð´ÑÑÑ€ÑÑ Ñ‚ÑƒÐ»Ð³ÑƒÑƒÑ€Ð»Ð°Ð½ Ñайн ажилтан олж авах талаар зөвлөж байна.
Манай байгууллагууд ажилтны Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð´ хамгийн түрүүнд Ñонинд зар өгдөг. Үүнийг та “Өдрийн Ñонинâ€, “Өнөөдөр†зÑÑ€Ñг ÑÐ¾Ð½Ð¸Ð½ÑƒÑƒÐ´Ð°Ð°Ñ Ð¾Ð»Ð¶ харж болно. ÐÑÑ€ хүндтÑй, мөнгөтÑй, олон улÑын байгууллагууд ихÑвчлÑн өдөр тутмын Ñонинуудад зар өгөх нь үр дүнтÑй байдаг гÑж 66% нь үзжÑÑ. ГÑÑ‚Ñл ихÑнх хүний нөөцийн менежерүүд “Ñонингийн зараар тийм ч Ñайн Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð¸Ñ€Ð´Ñггүй†гÑж хариулдаг. Яагаад ингÑж Ñлгаатай байна вÑ?
Та Ñайтар ажиглаарай. Олон улÑын, төÑлийн байгууллагууд гаргаÑан зарлалдаа байгууллага, төÑлийнхөө тухай товч танилцуулаад албан тушаалын нÑÑ€, хийгдÑÑ… ажлууд, хувь хүнÑÑÑ ÑˆÐ°Ð°Ñ€Ð´Ð°Ð³Ð´Ð°Ñ… чадварууд, Ó©Ñч хөгжих боломж, Ñмар материалууд бүрдүүлÑÑ…, өргөдөл хүлÑÑн авах Ñүүлчийн хугацаа зÑргийг дÑлгÑÑ€Ñнгүй туÑгаÑан байдаг. Харин Монголын байгууллагуудын гаргаÑан зард албан тушаалын нÑÑ€, нÑлÑÑд өндөр шаардлага, Ñмар бичиг баримт бүрдүүлÑÑ…, хүлÑÑж авах Ñүүлчийн хугацаа гÑÑÑн зүйлүүд тавьÑан байдаг.
Зөвлөмж 1
Ðжил авах зар бол Ñ‚ÑÑ€ чигÑÑÑ€ÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹Ð½ албан тушаалын Ñурталчилгаа байх Ñ‘Ñтой гÑдгийг анхаараарай. ИймÑÑÑ Ñ‡Ð°Ð´Ð²Ð°Ñ€Ð»Ð°Ð³ хүмүүÑийн Ñонирхлыг татахуйцаар хийгÑÑÑ€Ñй. Яагаад заавал танай байгууллагыг Ñонгох Ñ‘Ñтойг ÑÐ½Ñ Ð·Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ€Ð°Ð° харуулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Хамгийн гол нь Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ ÑŽÑƒÐ½Ð´ ÑÑдÑлжих Ð²Ñ Ð³Ñдгийг бод. Цалин хөлÑ, Ñурч хөгжих, Ó©Ñч дÑвших боломж, байгууллагын нÑÑ€ хүнд зÑÑ€Ñг Ð·Ò¯Ð¹Ð»Ñ Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñийн Ñонирхлыг зайлшгүй татдаг.
Зөвлөмж 2
Зарим байгууллагууд тухайн мÑргÑжлийн их, дÑÑд Ñургуульд ханддаг. ÐÐ½Ñ Ñ…ÑдийгÑÑÑ€ байж болох зөв арга боловч хүндÑÑ Ð±ÑƒÑ, төгÑÑөн Ñургуулид нь найдах хандлагыг нÑмÑгдүүлдÑг. Уулын мод урттай, богинотой байдгийн адилаар Ñайн ÑÑƒÑ€Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð¸Ð°Ñ Ñ‚Ð°Ð°Ñ€ÑƒÑƒ оюутан төгÑÓ©Ñ… тохиолдол ч ÑлбÑг болÑон. ИймÑÑÑ Ð·Ó©Ð²Ñ…Ó©Ð½ төгÑÑөн Ñургуулийн нÑÑ€ хүндийг баримжаалах Ð±ÑƒÑ Ð°Ð»Ð±Ð°Ð½ тушаалын шаардлагыг Ñ…ÑÑ€ зÑÑ€Ñг хангаж байгааг нь голчлох Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зөвлөмж 3
Байгууллагын ажилтнуудаараа дамжуулан Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ñ…Ð°Ð¹Ð¶ байгаа бол Ñ…ÑÑ‚ их хамаатан Ñадан, найз нөхдийн хүрÑÑг бүрдүүлÑÑ…ÑÑÑ Ð·Ð°Ð¹Ð»Ñхийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зөвлөмж 4
Сүүлийн жилүүдÑд манайд ажил зуучлалын үйл ажилллагаа ÑрхÑлдÑг Ñ…Ñд Ñ…ÑдÑн байгууллагууд бий болжÑÑ. Тухайлбал, Карьер зуучлалын чиглÑлÑÑÑ€ “ХүманФортицкомпани ÑÐ½Ñ Ñ‡Ð¸Ð³Ð»ÑлÑÑÑ€ 4 жил ажиллаж байна. Ийм мÑргÑшÑÑн Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³ÑƒÑƒÐ´Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ð´Ð½Ð° ажил олгогч Ñздийн холбоо, ажлын зууч ÑƒÑ‚Ð°Ñ Ð·ÑÑ€Ñг Ñ…Ñд Ñ…ÑдÑн газрууд бий болжÑÑ. Сайн ажилтан олж авахын тулд Ñонин Ñ…ÑвлÑлд зар өгөхийн зÑÑ€ÑгцÑÑ Ð¸Ð¹Ð¼ байгууллагуудад хандах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐдгÑÑÑ€ нь танай байгууллагыг Ñонирхох магадлалтай хүмүүÑÑ‚ хандах тул Ñонголтын хүрÑÑг нÑмÑгдүүлж, цаг хугацаа, зардлыг Ñ…ÑмнÑÑ… боломжтой юм.
Зөвлөмж 5
Удирдах ажилтнуудыг ажилд авахдаа head-hunting хийх нь илүү үр дүнтÑй байдгийг бодолцоорой.
Зөвлөмж 6
Өргөдөл, маÑгтын загвар дÑÑÑ€ бөглөдөг мÑдÑÑллийн Ñ…ÑÑгийг гаргахдаа маш Ñайн анхаар. Манайхан ÑÑвÑл Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй, Ñ…ÑÑ€Ñггүй төрөл бүрийн мÑдÑÑлÑл шаарддаг, Ñ‚ÑгÑÑн Ñ…ÑрнÑÑ Ñг Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑÑ‚Ñй мÑдÑÑллÑÑ ÑˆÐ°Ð°Ñ€Ð´Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ дутагдалтай.
Зөвлөмж 7
Ярилцлага хийхдÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð¸Ð»Ñ†Ð°Ð°Ð½Ñ‹ чадварыг маш Ñайн ÑзÑмшÑÑн хүмүүÑÑÑÑ€ хийлгÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Хүний Ñриаг Ñайн ÑонÑож, ойлгож ч чадахгүй хүн ажилд орохоор ирж байгаа хүнтÑй ÑрилцÑÐ°Ð½Ð°Ð°Ñ Ñ…Ð¸Ð¹Ð³ÑÑгүй нь дÑÑÑ€.
Зөвлөмж 8
Ярицлага хийхдÑÑ Ð°Ñуултуудаа оновчтой бÑлтгÑж, аÑуултыг зөв тавих нь чухал байдаг. ÐÑг аÑуултаар олон зүйлийг аÑуух, мÑдÑÑжийн юм аÑуух, Ñ…ÑÑ‚ хувийн шинжтÑй хариулахгүй нь тодорхой аÑуулт тавихгүй байх, мөн хариултыг нь бÑлÑн өгÑөн ам дагуулах аÑуулт тавихгүй байх.
Зөвлөмж 9
ҮйлчилгÑÑний ажилтан зÑÑ€Ñг өдөр тутам хүмүүÑÑ‚Ñй харилцдаг албан тушаалд ажилтан авахдаа Ð´Ð°Ñ€Ð°Ð¼Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ñ…ÑрхÑн гарах чадварыг нь хараарай. ЖишÑÑлбÑл, загнаж харьцдаг хүнтÑй Ñ…ÑрхÑн харилцах бол гÑдгийг нь харахын тулд Ñонголтын Ñвцад загнаÑан аÑуулт тавьж үзÑÑ… зÑргийг анхаарах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зөвлөмж 10
Баг, хамт олон дотор Ñ…ÑÑ€ нийцтÑй байхыг нь харахын тулд ÑÑтгÑлзүйн болон Ñонирхлын аÑуулт, теÑтүүдийг зохион байгуулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зөвлөмж 11
Ярилцлагыг Ñ…ÑÑ‚ их Ñунжруулж болохгүй. Мөн Ñрилцлагын товч Ñ‚ÑмдÑглÑл хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ҮүнÑÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¶ мартах, буруу Ñонголт хийх нөхцөл бүрддÑг.
Зөвлөмж 12
Ð¥ÑÑ€Ñв нÑг ажлын байранд олон хүн Ó©Ñ€Ñөлдөж байгаа бол бүлгийн Ñрилцлага хийж манлайлах, буÑÐ´Ð°Ð°Ñ Ñлгарах, өөрийгөө хүлÑÑн зөвшөөрүүлÑÑ… чадварыг нь харах нь тохиромжтой байдаг. ХүмүүÑийг нÑг цаг хугацаанд хооронд нь харьцуулах боломж олгодог Ñайн талтай.
Зөвлөмж 13
Ярилцах үедÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ шийдвÑÑ€ гаргах, хүлÑÑлт Ò¯Ò¯ÑгÑÑ… хандлага төрүүлÑхгүй байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зөвлөмж 14
Тухайн албан тушаалд тохирÑон шалгалт, теÑтийн хувилбаруудыг боловÑруулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ Ñрилцлагаар авÑан мÑдÑÑллүүдийг баталгаажуулах чухал ач холбогдолтой.
Зөвлөмж 15
Тухайн хүний талаар буÑад хүнÑÑÑ Ñ‚Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ñ…Ð¾Ð¹Ð»Ð¾Ð»Ñ‚ авах нь маш чухал. Ð¥Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´ орохын тулд мÑдÑÑж тухайн үед таалагдах бүхий л аргаа ашиглаж, өөрийгөө Ñайн Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ Ð½ÑŒ харуулахыг л хичÑÑдÑг. ИймÑÑÑ Ñ‚Ó©Ð³ÑÑөн Ñургууль, өмнөх ажлын газрын хүмүүÑ, удирдлага, найз Ð½Ó©Ñ…Ð´Ó©Ó©Ñ Ð½ÑŒ мÑдÑÑлÑл авах нь зүйтÑй.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
|
|
Сэтгэгдэл бичих