Коуч –менежмент
Компанийн коуч-менежмент Ð¥ÑÑ€Ñв
таны орчин тойрны Ñ…Ñн нÑгÑн нь Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт таны зорилго, түүнд
хүрÑÑ… арга зам болон таны чадварын талаар үнÑн ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñонирхож,
ÑÐ½Ñ Ñрианы дараа та ÑÑтгÑл хангалуун байж цаашид зорилгодоо хүрÑÑ…ÑÑÑ€
ÑÑтгÑл шулуудан ажилдаа орж байÑан бол та өөрийгөө азтай хүн гÑж тооцож
болно. Учир нь танд коучингийн туршлага байна гÑÑÑн үг.
ИнгÑÑ…Ñд
коуч-менежер удирдлагын буÑад Ñ…Ñв Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай юу хийдÑг юм бол?
ТÑÑ€ÑÑÑ€ зүгÑÑÑ€ л удирдлаган дор ажилладаг хүнд тушаал, заавар өгөхдөө
заавал дараах нөхцөл байдлыг тодруулж аÑуудаг. Үүнд:
• Тухайн тавигдÑан зорилго удирдлаган дор ажилладаг хүний хувийн зорилготой Ñ…ÑÑ€ нийцÑж байгаа
• Үр дүнд хүрÑхийн тулд Ñмар арга, аргачлал Ñ…ÑÑ€ÑглÑж байгаа
• Тухайн арга, аргачлалыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ…Ñд ажилтанд шаардлагатай мÑдлÑг, ажлын дадлага туршлага байгаа ÑÑÑÑ…
УдирдлагааÑ
өнгөрÑөн Ñарын борлуулалтын мÑдÑÑг бÑлдÑÑ… тухай албаны дарга маргааш нь
худалдааны төлөөлөгчидтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚ гадуур Ñвах ажилтай тул хоёр
даалгаврыг нÑгÑн зÑÑ€Ñг гүйцÑтгÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹
байх, ÑÑвÑл ÑÐ½Ñ Ñарын мÑдÑÑг хамт хавÑарган өгөх бодолтой байгаагаа
Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹, нÑг бол Access программ дÑÑÑ€ ажиллаж чаддаггүй
болохоор ÑÐ½Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ñ€Ñ‹Ð³ биелүүлÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ Ñ…ÑлдÑг байхаар
чөлөөт нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Харин таны удирдлаган дор
ажилладаг ажилтан Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð·ÑƒÐ³Ñ‚Ð°Ð°Ñ…Ñ‹Ð½ тулд биш, бүр ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ
хамгийн боломжит Ñайн хувилбараар тухайн үүрÑг даалгаврыг биелүүлÑÑ…
зорилготой байгааг мÑдрÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Ð¥ÑÑ€Ñв та удирдах ажилтан байгаад
таны удирдлаганд ажилладаг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ð°Ñ€ аваад дÑÑÑ€ дурдÑан нөхцөл
байдлаар ажиллаж байвал та коуч-менежментийн анхан шатыг
(хамт олонд
найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ…) даван туулÑан гÑж Ñ…Ñлж болно.
МÑдÑÑж
Ñ…ÑÑ€Ñг найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ… нь чухал Ñ…Ñдий ч ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ
коуч-менежмент Ò¯Ò¯Ñч хөгжих Ñуурь болдог байна. ÐайрÑаг уур амьÑгалыг
удирдагч өөрийн зорилгодоо заавал ашиглах Ñ‘Ñтой, ÑÑ Ð±Ó©Ð³Ó©Ó©Ñ ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нөхцөл
байдлыг ажилтнууд ашиглаж ÑÑ…ÑлдÑг байна.
ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ò¯Ò¯Ñч бүрÑлдÑÑн уур амьÑгалыг ашиглана гÑдÑг нь коуч-менежер дараахь зүйлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑÑÑн үг юм. Үүнд:
• Ðжилтан тавигдÑан зорилгоо зөв ойлгоÑон ÑÑÑхийг тодруудлна
• Түүнийг ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аÑуудлыг шийдвÑрлÑÑ… үйл Ñвцад татан оролцуулж, алхам бүрийн төлөвлөгөөг гаргана
• Үр дүнд хүрÑÑ…Ñд ажилтанг зоригжуулна. ТавигдÑан зорилгыг ажилтан өөрийн юм шиг хүлÑÑн авахад түлхÑц өгнө.
• Ðжилтны үйл ажиллагааг үр дүнтÑйгÑÑÑ€ Ñ…Ñнана.
Коуч-менежментийн зарчмуудКоуч-менежментийн
зорилго бол ажилтны ажлын үр дүнг дÑÑшлүүлÑхийн тулд зорилгодоо хүрÑÑ…Ñд
Ñаад болж байгаа аÑуудлуудыг ажилтнаар бие даан шийдвÑрлүүлÑÑ…, түүнийг
үр дүнд хүрÑÑ…Ñд идÑвхжүүлж өгөхөд оршино.
Ðль ч компанийн удирдлагын
Ñ…Ò¯ÑÑн хүлÑÑж буй ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ үр дүнд хүрÑхийн тулд ажилтны өөрийнх нь
ухааралт болон хариуцлага дÑÑÑ€ тулгуурладаг. Ðжилтны ухааралт болон
хариуцлагын удирдлага нь зориуд идÑвхжүүлж, дÑмжиж байдаг.
ДүгнÑж Ñ…ÑлÑÑ…Ñд коуч-менежментийн тулгуур хоёр чулуу бол:
• Ðжилтан өөрийн үйлдлийг ухаарÑан байна
• ÐдгÑÑÑ€ үйлдлийн үр дүнг ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бүрÑн хариуцна
• ГÑвч ажилтны хөгжлийн үе шат бүрт ÑдгÑÑÑ€ зарчмуудыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… боломжгүй.
Коуч-менежмент үр дүнд хүрÑÑ… нөхцөлүүд
Коуч-менежментийн
Ñ…Ñв загварын хувьд: Удирдлага, ажилтны хоорондын харилцан ажиллаÑны үр
дүнд ажлын үр ашиг мÑдÑгдÑхүйц нÑмÑгдÑж, ажилтны идÑвхжүүлÑлт, хувь
хүний хариуцлага дÑÑшилнÑ.
Коуч-менежмент үр ашигтай байхын тулд Ñнгийн 3 нөхцөлийг бүрдүүлÑÑ…Ñд хангалттай.
ÐÑгдүгÑÑрт: Ðжилтан түүнтÑй харилцах удирдлагын ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñ…Ñв загварт “даÑах†ёÑтой.
Хоёрдугаарт: Коуч-менежмент ажилтны хөдөлмөрийн шинж чанартай “зохицож†, байгууллагын удирдлагын Ñоёлд ерөнхийдөө нийцÑж байх Ñ‘Ñтой.
Гуравдугаарт: ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ харилцан ажиллах Ñ…Ñв загварт удирдагч Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© “бÑлÑн†болÑон байх Ñ‘Ñтой.
Та болон танай байгууллага ÑÐ½Ñ ÑÑдвийн хүрÑÑнд модуль Ñургалт авахыг Ñ…Ò¯ÑвÑл: 7015-6474 , 9901-4224 дугаарт болон info@mhri.mn цахимаар хаÑгаар бидÑнтÑй холбоо барина уу.
МОÐГОЛЫРХҮÐИЙ ÐӨӨЦИЙРИÐСТИТУТ
ДОТООД СУРГÐЛТЫРÐЛБÐ