ҮйлчилгÑÑний ажилтны
мÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹ гÑдÑг нь худалдан авагчдад үйлчлÑÑ… мÑргÑжлийн үүрÑг
даалгаврыг гүйцÑтгÑÑ… Ñвцад Ñ…ÑÑ€ÑглÑгддÑг Ñ‘Ñ Ñуртахууны Ñ…Ñм Ñ…ÑмжÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð½ туÑгай
шаардлагуудын нийлбÑÑ€ цогц юм. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ үйлчилгÑÑний ÑÑтгÑл зүй дÑÑÑ€ тулгуурлана.
МÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ зорилго нь үйлчилгÑÑний ажилтнуудад мÑргÑжлийн үүрÑг
хариуцлага, шударга зан гÑÑÑн ойлголтуудыг бий болгож, Ñ‚ÑдÑнд үйлчлүүлÑгчтÑй
болон өөрийн хамт олонтой харилцах харилцааны Ñоёлын зуршлыг бий болгоход
чиглÑгдÑнÑ.
МÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹ нь ажилтнуудыг зан Ñуртахууны загвар Ñ…ÑлбÑÑ€ /Ñталон/ дÑÑÑ€
тулгуурлан Ó©Ó©Ñ€Ñдийн үйл ажиллагааг Ñвуулахыг шаарддаг. Дотно харьцаа, найрÑаг
байдал нь үйлчилгÑÑний ажилтнуудын чанарын Ñ…Ñв загвар Ñ…ÑмÑÑн тооцогдоно.
Ðжилтан бүр Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдÑд үйлчлÑÑ… Ñвцдаа ÑдгÑÑÑ€ Ñ…Ñв загварыг тохируулахыг
ÑрмÑлзÑÑ… Ñ‘Ñтой.
МÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ шаардлагуудыг мөрдөх зуршлыг өөртөө бий болгохын тулд
үйлчилгÑÑний ажилтан хүн, ÑлангуÑа ÑÐ½Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´ дөнгөж орж буй Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ñхний
ÑÑлжинд өөрийн алхам бүрийг Ñ…Ñнах Ñ‘Ñтой. Дараа нь үүнийг хйих шаардлагагүй
болно. Учир нь та аль Ñ…Ñдийн Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ хийхгүйгÑÑÑ€ Ñ…ÑвшүүлÑÑн байх болно.
ҮйлчилгÑÑний ажилтан бүр ахар богино хугәцаанд ч гÑÑÑн бухимдал, цухалдалд
автагдахгүйгÑÑÑ€ өөрийн ÑÑтгÑл Ñанааны байдлыг удирдаж чаддаг байх Ñ‘Ñтой. СÑтгÑл
Ñанааны таагүй байдал нь хамтран ажиллагÑад болон худалдан авагчидтай харилцах
харилцаанд илрÑÑ… Ñ‘Ñгүй.
Жижиг зvйлÑÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¶ бухимдалд орох, худалдан авагчдыг Ñ…Ñл амаар доромжлох,
xоpcлoo Ñ‚ÑднÑÑÑ€ тайлах зÑÑ€Ñг нь бүдүүлÑг, дÑг журамгүй, задгай хүний шинж юм.
Ийм хүн өөрийгөө ч хүндлÑхгүй, буÑдыг ч хүндÑлж чадахгүй бөгөөд үйлчилгÑÑний
албанд
тохирохгүй.
ҮйлчилгÑÑний ажилтан хүн өөрийн авир төрх, Ð±Ð¸ÐµÑ Ð°Ð²Ñ‡ Ñвах байдалд зөв үнÑлгÑÑ
өгч, өөртөө шүүмжлÑлтÑй хандаж чаддаг байх Ñ‘Ñтой. ИнгÑж чадÑан ажилтан л
байгууллагынхаа үйл ажиллагааг өндөр түвшинд байлгаж, өөрийн мÑргÑжлийн нÑÑ€
хүндийг хадгалж чадна.
МÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ Ñ…Ñм Ñ…ÑмжÑÑг зөрчих нь /үнийг Ó©Ñгөж Ñ…ÑлÑÑ…, барааг дутуу
жигнÑж болон Ñ…Ñмжиж өгөх/ Ñ‘Ñ Ð±ÑƒÑ Ð·Ò¯Ð¹Ð» юм. ХарамÑалтай нь үйлчилгÑÑний Ñалбарт
өөрийн Ñрх ашиг, Ñонирхлыг илүүд тавьÑан Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ñ†Ó©Ó©Ð½Ð³Ò¯Ð¹ тааралддаг. Ийм хүмүүÑ
ихÑвчлÑн бага хүч зарцуулж, их Ñ…ÑмжÑÑний мөнгө, Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл, Ñ…Ñлбараар олз
олохыг Ñ…Ò¯ÑÑгчид байдаг. ИймÑрхүү Ñонирхол бүхий хүмүүÑийн тоо олон биш боловч
үйлчилгÑÑний ажилд тохирохгүй.
Өнөөдөр мÑргÑжлийн ур чадвар нь Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ ÑхлÑлийг заавал агуулах болÑон байна.
Ð¥ÑрвÑÑ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð½ÑƒÑƒÐ´ өөрийн мÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð³ зөрчвөл Ó©Ó©Ñ€Ñдийн мÑргÑжлийн норм
Ñ…ÑмжÑÑг умартаж, ингÑÑнÑÑÑ€ үйл ажиллагаа нь урÑгал Ñ…ÑлбÑрт шилжинÑ.
МÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ хууль
журам / ÐºÐ¾Ð´ÐµÐºÑ /
ҮйлчилгÑÑний ажилтнуудын мÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ шаардлагууд нь туÑгай хууль журамд
/кодекÑ/ туÑгалаа олдог. ҮйлчилгÑÑний Ñоёлын хүрÑÑнд мөрдөх хууль Ð¶ÑƒÑ€Ð¼Ð°Ð°Ñ Ð°Ð²Ñ‡
үзье. Үүнд :
- Ð¥ÑÑ€ÑглÑгч бүр үйлчилгÑÑний байгууллага өөрийг нь таатай хүлÑÑн авч буйг
мÑдрÑÑ… Ñ‘Ñтой.
- Худалдан авагч бүр - төлбөрийн чадвартай захиалагч мөн.
- ÐайрÑаг, ÑелдÑг инÑÑмÑÑглÑлийг ажил Ñ…ÑÑ€Ñгч байдалтай хоÑлуулах нь нөхөрÑөг
харилцааг тогтоож, үйлчилгÑÑг хөнгөвчилнө.
- Худалдан авагч бүрийг байгаагаар нь хүлÑÑн авах. ТүүнтÑй харилцÑан Ñ…ÑдхÑн хоромын
дотор Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийг өөрчилж, шинÑчлÑÑ… гÑж оролдох Ñ…ÑÑ€Ñггүй. Ðль болох найрÑаг,
ÑлÑгÑÑг дотно байх, гÑхдÑÑ Ð½Ð°Ð¹Ñ€Ñаг байдал нь бÑлдууч, зуÑарч байдал руу Ñ…Ñлбийх
Ñ‘Ñгүй. ÐайрÑаг байдал нь аль ч наÑны Ñмар ч авир төрх, араншинтай хүнтÑй
харилцах найдвартай Ñ…ÑÑ€ÑгÑлÑл мөн.
Ðжилтнуудын анхаарал хандуулах байдал нь тухайн үйлчилгÑÑний байгууллагад зан
Ñуртахуун - ÑÑтгÑлзүйн таатай уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ… үндÑÑн нөхцөл нь болдог.
Худалдан авагчдад тавих анхаарал Ñул байх Ñвдал нь Ñ‚ÑдÑнтÑй харилцах харилцааны
хамгийн их хөнөөлтÑй, хор уршигтай зvйл нь болдог. ХүнтÑй хайхрамжгүй, үл
ойшооÑон байдлаар харьцахааÑ
илүү буÑдын ÑÑтгÑхүйг гÑмтÑÑж, ÑÑтгÑлийг нь зовоон ширүүн догшин болгох зүйл
үгүй. Өөрийгөө удирдаж Ñурах. Үүний тулд аль болох Ð±Ð¸ÐµÑ Ð±Ð°Ñ€ÑŒÐ¶ Ñ‚ÑвчÑÑртÑй байх.
Өөрийгөө хайрла, Ñ…ÑÑ‚ их бухимдах боломжийг өөртөө бүү олго.
- БүдүүлÑг хүмүүÑÑ‚ аль болохуйц Ñ‚ÑвчÑÑртÑй, хүлÑÑцтÑй хариулах
- Худалдан авагчийн гаргаÑан гомдол Ñаналыг анхаарлааÑаа бүү гарга.
- Бодитоор, цаг хугацаанд нь уучлалт гуйж Ñурах. ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» доромжлогдÑон Ñ…ÑÑ€Ñг
буÑ, харин тодорхой Ñ…ÑмжÑÑгÑÑÑ€ буруугаа мÑдÑрч байгаагийн илрÑл төдийгүй Ñоёлын
нÑг илрÑл болно.
- Ðжилтнуудын үйлдÑл бүхÑн худалдан авагчдыг өдөөх Ñ‘Ñтой бөгөөд зөв зүйтÑй ÑÑÑÑ…
талаар Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчид ÑргÑлзÑÑ Ñ‚Ó©Ñ€Ò¯Ò¯Ð»Ð¶ болохгүй.
- Худалдан авагчтай тохиролцÑон амлалтаа биелүүлÑÑ…. Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл, амлаÑан
үйлчилгÑÑгÑÑ Ñг гүйцÑтгÑÑ…
- Худалдан авагчтай харилцахдаа цÑÑ… шулуун, толгой гудайлгахгүйгÑÑÑ€ Ð±Ð¸ÐµÑ Ð°Ð²Ñ‡
Ñвах Биеийн хүчний болон оюуны ачааллыг аль болох Ñ‚Ñнцүү хуваарилахыг хичÑÑÑ…,
худалдан авагчийн ачаалал их байдаг цагийг мартаж болохгүй.
- Ð¥ÑÑ€ÑглÑгчийн заÑуулахаар өгÑөн бараанд хайхрамжгүй хандах Ñрх үйлчилгÑÑний
ажилтанд байхгүй.
- Байгууллагынхаа болон хамтран ажиллагÑдынхаа нÑÑ€ хүндийг хамгаалах
- ҮйлчилгÑÑний ажилтан ÑдгÑÑÑ€ Ñ‘Ñ Ñуртахууны хуупь журмыг /кодекÑ/ цÑÑжлÑÑ… нь
хангалттай биш. Харин тухайн үйлчилгÑÑний ажилтны "хоёрдогч дүр төрх"
болох Ñ‘Ñтой. ТүүнÑÑÑ Ð±Ð¸Ñˆ цааÑан дÑÑÑ€ л үлдÑÑ… Ñ‘Ñгүй. ГÑÑÑн Ñ…Ñдий ч зарим нÑг
үйлчилгÑÑний ажилтнууд мÑргÑжлийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ шаардлагуудыг дагәж мөрддөггүй.
МÑдÑÑж, иймÑрхүү Ñ…ÑлбÑлзÑл, Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñгөл байдалтай удирдлагын болон хүмүүжүүлÑÑ…
буÑад арга Ñ…ÑлбÑрүүдийн туÑламжтайгаар тууштай Ñ‚ÑмцÑл өрнүүлÑÑ… нь зүйтÑй.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |