Орон нутгийн худалдааны ÑÐ°Ð»Ð±Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ð½Ð¸Ð¹ÑлÑл дÑÑ…ÑŒ төв оффиÑÑын
маркетингийн алба руу шилжÑÑн нь
ТÑÑ€ÑÑÑ€ жирийн л нÑг албан хаагч. Орон нутгийн их Ñургууль төгÑÑөн ч
томоохон корпорацид ажилд орж чадÑан маш азтай залуу Ñ…ÑмÑÑн өөрийгөө боддог.
ГÑÑ‚Ñл Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ нÑгÑн найзынхаа Ñ‚ÑƒÑ€ÑˆÐ»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ Ñайхан боломжийн талаар ÑонÑож
гÑнÑ. Ðайз нь түүнтÑй нÑг Ñургуульд Ñурч байÑан, мөн нутагтаа нÑгÑн худалдааны
Ñалбарт ажилладаг байÑан Ñ…Ñдий ч төв компанийнхаа худалдааны албанд томилогдон
нийÑлÑл хотыг зорих болÑон байна. “Би ч гÑÑÑн одоохондоо орон нутгийн
маркетингийг хариуцаж байгаа боловч ÑÐ½Ñ Ð¶Ð¸Ð»Ð´ÑÑ Ð±Ð°Ð³Ñ‚Ð°Ð°Ð´ төв Ñ€Ò¯Ò¯ Ñвах Ñанаатай
байгаа†хÑмÑÑн Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ өөртөө их л итгÑлтÑй Ñ…ÑллÑÑ. Янз бүрийн нөхцөл байдлааÑ
шалтгаалж ихÑнх ажилтнууд ерөнхийдөө төв Ñ€Ò¯Ò¯ шилжтÑл 2-3 жил хүлÑÑдÑг байхад
Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ “ÑÐ½Ñ Ð¾Ð½Ð´Ð¾Ð¾ багтаж†дÑвшихÑÑÑ€ ÑÑтгÑл шулууджÑÑ. Ð¥ÑÑ€Ñв ойрын 2, 3 жилдÑÑ
дÑвших байх гÑÑÑн бол би ч гÑÑÑн Ñ…Ð°Ð³Ð°Ñ Ð´ÑƒÑ‚ÑƒÑƒ итгÑÑÑн, дÑмжÑÑн болоод өнгөрөх
байÑан байх. ГÑÑ‚Ñл “ÑÐ½Ñ Ð¾Ð½Ð´Ð¾Ð¾ багтаж†гÑж их л итгÑлтÑй Ñ…ÑлÑÑн нь бодит байдал
дÑÑÑ€ Ñ…ÑÑ€Ñгжих хувь илүү өндөр мÑÑ‚ ÑÑтгÑгдÑл төрүүлÑÑ… шиг. Ð¥Ñд хоногийн өмнө Ñ‚ÑÑ€
над руу залгаж дахиад ÑƒÑƒÐ»Ð·Ð°Ñ Ð³ÑлÑÑ. “Түрүүчийн удаа өгÑөн зөвлөгөө тань надад
маш их Ñ‚ÑƒÑ Ð±Ð¾Ð»Ñон шүү. Таны ачаар төв Ñ€Ò¯Ò¯ томилогдÑон. ТÑÑ€ ч бүү Ñ…Ñл худалдаа
биш маркетингийн албанд. ТÑÑ€ үедÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ танд Ñ…Ñлье гÑж бодож байÑан боловч
таныг гурван Ñарын дараа Ñриарай гÑÑÑн болхоор чинь ...†гÑÑд нүүр дүүрÑн
инÑÑмÑÑглÑлÑÑ. Би ч “БаÑÑ€ хүргÑе†гÑÑд гар Ñунгав. БаÑрлаÑанаа илÑрхийлÑÑд
намайг үдийн хоолоор дайлж хамтдаа жаахан алхлаа. ТÑÑ€ÑÑÑ€ орон нутгийн
худалдааны ÑÐ°Ð»Ð±Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ó©Ð²Ð¸Ð¹Ð½Ñ…Ó©Ó© маркетингийн алба руу томилогдох болÑон нь
түүний хөтөлдөг Ð±Ð»Ð¾Ð³Ð¾Ð¾Ñ Ò¯Ò¯Ð´ÑлтÑй ажÑÑ. ТÑÑ€ Ñ…ÑлÑхдÑÑ â€œÓ¨Ó©Ñ€Ð¸Ð¹Ð³Ó©Ó© өөрчлөх,
хөгжүүлÑÑ… анхны алхам бол телевизор, компьютер тоглоом Ñ…Ð¾Ñ‘Ñ€Ð¾Ð¾Ñ Ó©Ó©Ñ€Ð¸Ð¹Ð³Ó©Ó©
туÑгаарлаÑан Ñвдал байÑан. Ðжилд орÑнооÑоо хойш ажлынхаа ÑтреÑÑийг тайлах
нÑрийдлÑÑÑ€ телевизор их үзÑж, компьютер тоглоом ч их тоглодог байлаа. ГÑÑ‚Ñл ÑнÑ
нь харин ч улам их Ñдрааж амьдралыг Ñрч хүчгүй болгодог байÑан юм билÑцгÑж
билÑÑ. Тийнхүү чөлөөт цагаараа ном унших болж уншÑан номныхоо талаар Ñ‚ÑмдÑглÑл
хөтлөх зорилгоор блог хөтөлж ÑÑ…ÑлжÑÑ. Маркетингтай холбоотой ном уншиж долоо
хоногт доод тал нь хоёр номын Ñ‚ÑмдÑглÑл бичиж оруулдаг байÑан нь Ñван ÑвÑаар
түүний цуглуулÑан мÑдÑÑлÑл, Ñ‚ÑмдÑглÑл зÑÑ€Ñг нь нийт 500 Ñ…ÑƒÑƒÐ´Ð°Ñ /Ð4/ хол давÑан
байна. Түүний блогийг уншÑан төвийн маркетингийн албаны дарга түүнийг дуудаж
өөрийн албанд шууд л урвуулан авчÑÑ. â€œÐ¢Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ Ð±Ð¸ Ð±Ð°Ñ Ð½Ñг зүйл дÑÑÑ€ зөвлөгөө авах
гÑÑÑн юм. Би ажлын Ð±ÑƒÑ Ñ†Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ€ маркетингийн аÑуудал, бÑрхшÑÑлтÑй тулгарч буй
хүмүүÑÑ‚ туÑлах зорилгоор Маркетинг, Менежментийн Ñудалгаа, Ñургалтын төв
байгуулмаар байна. ГÑхдÑÑ ÑˆÐ¸Ñ€ÑÑний ард Ñууж бичиг Ñ†Ð°Ð°Ñ ÑÑ€ÑÑчиж Ñуудаг газар
биш, би Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© компаниудаар Ñвж хүмүүÑÑ‚Ñй уулзаж Ñрилцан Ñ‚ÑдÑнд аÑуудлыг
шийдвÑрлÑÑ… арга зам, чиглÑлийг өгдөг, жинхÑÐ½Ñ Ò¯Ñ€ дүнг гаргаж чаддаг тийм төв
байгуулах Ñанаатай байна. ÐÐ½Ñ Ð·Ð¾Ñ€Ð¸Ð»Ð³Ð¾Ð¾ биелүүлÑхийн тулд байгууллагынхаа
зорилтыг маркетингийн менежерүүдÑд чиглүүлÑÑ… Ò¯Ò¯? ÐÑвÑл маркетингийн
мÑргÑжилтнүүдÑд төвлөрүүлÑÑ… Ò¯Ò¯?†МÑдÑÑж Ñ‚ÑÑ€ компанидаа ч иймÑрхүү ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñоргог
бодлого Ñанаачлага гаргаж олон Ñайхан үр дүн авчирдаг байх. Ó¨Ó©Ñ€ хүн байÑан бол
ч надад итгÑл төрөхгүй л байх байÑан. Харин “тÑр†бол чаднаа гÑÑÑн бодол шууд
төрж билÑÑ. Ийнхүү түүнтÑй ÑрилцÑан олон Ñайхан Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй зөвлөгөө,
мÑдÑÑллүүдÑÑÑ Ñ‚Ð° бүхÑнтÑй ч мөн хуваалцъÑ. Түүний ÑÐ½Ñ Ð°Ñуулт Ñ…Ñдий зүгÑÑÑ€ нÑг
байгууллагын маркетингийн чиглÑл зорилгын талаар Ñрьж байгаа боловч 100 хүртÑл наÑлах
бидний ирÑÑдүйн амьжиргааг шийдвÑрлÑÑ… чухал аÑуулт ч байж болох. ТÑÑ€ÑÑÑ€
Ñ‚ÑтгÑвÑрт Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð°Ñ Ó©Ð¼Ð½Ó© байгууллагадаа Ñ…ÑÑ€Ñгжүүлж болох ажил, зорилгыг
Ñ‚ÑтгÑвÑрт гарÑны дараа үргÑлжлүүлÑн хувьдаа Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ð±Ð¾Ð»Ð³Ð¾Ð¶ болох ажил
ÑанаачилÑан нь амьдралд хамгийн Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй шйидÑл биш гÑж Ò¯Ò¯. ТÑгвÑл бид
Ñ…ÑрхÑн компанидаа амжилттай ажиллахын зÑÑ€ÑгцÑÑ Ñ‚ÑтгÑвÑрт гарÑан ч ад
үзÑгдÑÑ…ÑÑргүй под хийÑÑн бизнеÑÑ‚Ñй болох вÑ?
Би хувьдаа үүнийг 3М-ийн зарчим ÑˆÐ¸Ð¹Ð´Ð½Ñ Ð³Ñж итгÑдÑг. ИнгÑÑд Ñ‚ÑƒÑ Ð±Ò¯Ñ€Ð´ нь
аваад үзье.
Оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгчдÑд зориулÑан Ñхний 3М буюу Mенежер
Юуны өмнө оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгчид менежер буюу зохион байгуулагч,
удирдагчийн хувиар хүлÑÑн зөвшөөрөгдөх Ñ‘Ñтой. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ одоогийн зогÑож буй
байрнааÑаа аль болох дÑÑшÑÑ Ð°Ñ…Ð¸Ñ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй гÑÑÑн үг юм. Менежерийн замнал гÑж
багийн дарга, Ñ…ÑлтÑийн дарга, албаны дарга, гүйцÑтгÑÑ… захирал, ерөнхий захирал
гÑÑ… мÑÑ‚ байгууллага дотор тушаал дÑвших
уламжлалт аргаар Ñвахыг Ñ…ÑлнÑ. ТÑÑ€ÑÑÑ€ цаашид Маркетинг, Менежментийн Ñургалт,
Ñудалгааны төв байгуулахад хамгийн Ñхний алхам бол тухайн компанийхаа
маркетингийн албаны дарга, захирал болж байж Ñ‚ÑÑ€ Ñалбартаа мÑргÑшÑÑн гÑдгÑÑ
буÑдад таниулах Ñвдал юм. Одоогийн хийж гүйцÑтгÑж буй ажил, хувийн туршлага,
арга барилаа хайхрахгүй байж огт болохгүй. МÑдÑÑж албаны дарга, захирал байх нь
тийм ч амаргүй. ГÑвч одоогийн байр ÑуурьнааÑаа амжилт олÑон туршлага үгүй бол
ирÑÑдүйд ч амжилт олохгүй гÑÑÑн үг.
Оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгчдÑд зориулÑан Ñхний 3М буюу MаÑтер
Дараа нь оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгч нь
маÑтер буюу мÑргÑжилтÑн байх Ñ‘Ñтой. Удирдан зохион байгуулагч байх
амаргүй учир Ñүүлийн үед Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ó©Ó©Ñ€ өөрийн Ñалбартаа Ñ‚ÑргүүлÑгч мÑргÑжилтÑн
байхыг Ñ…Ò¯ÑÑÑ… болÑон. ТиймдÑÑ Ñ‡ өөрийгөө хөгжүүлÑÑ…Ñд бүхнийг зориулж цаг зав,
мөнгө хайрлахаа больÑон. ГÑхдÑÑ Ñ…Ò¯Ð½ “жинхÑнцмÑргÑжилтÑн болохын тулд бÑлтгÑÑ…
Ñвц Ó©Ó©Ñ€ Ó©Ó©Ñ€ боловч би л хувьдаа Ñ‚Ñднийг “Телевизор, компьютер Ñ‚Ð¾Ð³Ð»Ð¾Ð¾Ð¼Ð½Ð¾Ð¾Ñ Ñ…Ð¾Ð»,
өдөрт Ñ…Ð¾Ñ‘Ñ€Ð¾Ð¾Ñ Ð´Ð¾Ð¾ÑˆÐ³Ò¯Ð¹ цагийг өөртөө зарцуулдаг, жилд 50-100 ном уншдаг, уншÑан
номныхоо талаар Ñ‚ÑмдÑглÑл дүгнÑлт бичдÑг, тогтмол лекц Ñеминарт оролцож илтгÑл
тавьж ном бичдÑг†гÑÑ… мÑÑ‚ таÑралтгүй өөрийгөө хөгжүүлж шинÑчлÑÑ… гÑж хичÑÑл
зүтгÑл гаргадаг нийтлÑг талтай гÑж боддог. ТÑгж байж л амжилтанд хүрнÑ.
Оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгчдÑд зориулÑан Ñхний 3М буюу Mентор
ÐцÑÑÑ‚ нь оюуны хөдөлмөр ÑрхлÑгчид ментор буюу даÑгалжуулагчийн замналаар мөн алхах Ñ‘Ñтой. Менежер байх нь уламжлалт арга барил, маÑтер байх нь өнөөгийн нийгмийн хандлага, харин ментор байх нь ирÑÑдүйд хамгийн ÑÑ€ÑлттÑй, анхаарал татах арга юм. Та бүхÑн өөрийн гÑÑÑн маркетингийн Ñургалтын төвтÑй болохыг Ñ…Ò¯ÑвÑл менежерийн замналаар ÑÑ…Ñлж мÑргÑжилтÑн болоод даÑгалжуулагчийн чадвар ÑзÑмшиж байж жинхÑÐ½Ñ Ð¼ÑдлÑгийг буÑдад түгÑÑж чадна. ТиймÑÑÑ Ð¼ÐµÐ½ÐµÐ¶ÐµÑ€ болохын тулд шаргуу хөдөлмөрлөж мÑргÑжилтÑн болохын тулд идÑвхийлÑн Ñуралцаж даÑгалжуулагч зөвлөгч болохын тулд буÑадтай чин ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñрилцаж нÑвтрÑлцÑж чаддаг байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй болно. ИнгÑÑд ÑцÑÑÑ‚ нь дүгнÑлт бол ÐЖИЛЛÐÐ¥-СУРÐЛЦÐÐ¥-Ð¥ÐРИЛЦÐÐ¥ ЗÐРЧИМ ДÐÐÐ Ò®ÐДÐСЛÐСÐÐ 3М БУЮУ MANAGER (МЕÐЕЖЕР), MASTER (МÐРГÐЖИЛТÐÐ), MENTOR (ДÐСГÐЛЖУУЛÐГЧ, ЗӨВЛӨГЧ) гÑÑÑн зарчмыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑнÑÑÑ€ та байгууллагадаа ч, өөртөө ч амжилтыг авчрах болно.
Танд
амжилт Ñ…Ò¯Ñье.
Б.ДавааÑүрÑн
ÐÑ… Ñурвалж: Human Capital ÑÑтгүүл
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |