Компанийн коуч-менежмент
Ð¥ÑÑ€Ñв таны орчин тойрны Ñ…Ñн нÑгÑн нь Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт таны зорилго, түүнд
хүрÑÑ… арга зам болон таны чадварын
талаар үнÑн ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñонирхож, ÑÐ½Ñ Ñрианы дараа та ÑÑтгÑл хангалуун байж
цаашид зорилгодоо хүрÑÑ…ÑÑÑ€ ÑÑтгÑл шулуудан ажилдаа орж байÑан бол та өөрийгөө азтай хүн гÑж тооцож болно. Учир нь
танд коучингийн туршлага байна гÑÑÑн үг.
ИнгÑÑ…Ñд коуч-менежер удирдлагын буÑад Ñ…Ñв Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай юу хийдÑг юм
бол? ТÑÑ€ÑÑÑ€ зүгÑÑÑ€ л удирдлаган дор ажилладаг хүнд тушаал, заавар өгөхдөө
заавал дараах нөхцөл байдлыг тодруулж аÑуудаг. Үүнд:
• Тухайн тавигдÑан зорилго
удирдлаган дор ажилладаг хүний хувийн зорилготой Ñ…ÑÑ€ нийцÑж байгаа
• Үр дүнд хүрÑхийн тулд Ñмар арга,
аргачлал Ñ…ÑÑ€ÑглÑж байгаа
• Тухайн арга, аргачлалыг
Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ…Ñд ажилтанд шаардлагатай мÑдлÑг, ажлын дадлага туршлага байгаа ÑÑÑÑ…
Ð£Ð´Ð¸Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ Ó©Ð½Ð³Ó©Ñ€Ñөн Ñарын борлуулалтын мÑдÑÑг бÑлдÑÑ… тухай албаны дарга
маргааш нь худалдааны төлөөлөгчидтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚ гадуур Ñвах ажилтай тул хоёр
даалгаврыг нÑгÑн зÑÑ€Ñг гүйцÑтгÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ байх, ÑÑвÑл
ÑÐ½Ñ Ñарын мÑдÑÑг хамт хавÑарган өгөх бодолтой байгаагаа Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹, нÑг
бол Access программ дÑÑÑ€ ажиллаж чаддаггүй болохоор ÑÐ½Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ñ€Ñ‹Ð³ биелүүлÑÑ…
боломжгүй гÑдгÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ Ñ…ÑлдÑг байхаар чөлөөт нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Харин таны удирдлаган дор ажилладаг ажилтан Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð·ÑƒÐ³Ñ‚Ð°Ð°Ñ…Ñ‹Ð½ тулд биш,
бүр ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð³Ð¸Ð¹Ð½ боломжит Ñайн хувилбараар тухайн үүрÑг даалгаврыг
биелүүлÑÑ… зорилготой байгааг мÑдрÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Ð¥ÑÑ€Ñв та удирдах ажилтан байгаад таны удирдлаганд ажилладаг хүмүүÑ
даалгавар аваад дÑÑÑ€ дурдÑан нөхцөл байдлаар ажиллаж байвал та коуч-менежментийн анхан шатыг (хамт олонд
найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ…) даван туулÑан гÑж Ñ…Ñлж болно.
МÑдÑÑж Ñ…ÑÑ€Ñг найрÑаг уур амьÑгал бүрдүүлÑÑ… нь чухал Ñ…Ñдий ч ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ
коуч-менежмент Ò¯Ò¯Ñч хөгжих Ñуурь болдог байна. ÐайрÑаг уур амьÑгалыг удирдагч
өөрийн зорилгодоо заавал ашиглах Ñ‘Ñтой, ÑÑ Ð±Ó©Ð³Ó©Ó©Ñ ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нөхцөл байдлыг
ажилтнууд ашиглаж ÑÑ…ÑлдÑг байна.
ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ò¯Ò¯Ñч бүрÑлдÑÑн уур амьÑгалыг ашиглана гÑдÑг нь коуч-менежер дараахь
зүйлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑÑÑн үг юм. Үүнд:
• Ðжилтан тавигдÑан зорилгоо зөв
ойлгоÑон ÑÑÑхийг тодруудлна
• Түүнийг ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аÑуудлыг
шийдвÑрлÑÑ… үйл Ñвцад татан оролцуулж, алхам бүрийн төлөвлөгөөг гаргана
• Үр дүнд хүрÑÑ…Ñд ажилтанг
зоригжуулна. ТавигдÑан зорилгыг ажилтан өөрийн юм шиг хүлÑÑн авахад түлхÑц
өгнө.
• Ðжилтны үйл ажиллагааг үр дүнтÑйгÑÑÑ€ Ñ…Ñнана.
Коуч-менежментийн зарчмууд
Коуч-менежментийн зорилго бол ажилтны ажлын үр дүнг дÑÑшлүүлÑхийн тулд
зорилгодоо хүрÑÑ…Ñд Ñаад болж байгаа аÑуудлуудыг ажилтнаар бие даан
шийдвÑрлүүлÑÑ…, түүнийг үр дүнд хүрÑÑ…Ñд идÑвхжүүлж өгөхөд оршино.
Ðль ч компанийн удирдлагын Ñ…Ò¯ÑÑн хүлÑÑж буй ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ үр дүнд хүрÑхийн тулд
ажилтны өөрийнх нь ухааралт болон хариуцлага дÑÑÑ€ тулгуурладаг. Ðжилтны
ухааралт болон хариуцлагын удирдлага нь зориуд идÑвхжүүлж, дÑмжиж байдаг.
ДүгнÑж Ñ…ÑлÑÑ…Ñд коуч-менежментийн тулгуур хоёр чулуу бол:
• Ðжилтан өөрийн үйлдлийг ухаарÑан
байна
• ÐдгÑÑÑ€ үйлдлийн үр дүнг ажилтан
Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бүрÑн хариуцна
• ГÑвч ажилтны хөгжлийн үе шат
бүрт ÑдгÑÑÑ€ зарчмуудыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… боломжгүй.
Коуч-менежмент үр дүнд хүрÑÑ… нөхцөлүүд
Коуч-менежментийн Ñ…Ñв загварын хувьд: Удирдлага, ажилтны хоорондын харилцан
ажиллаÑны үр дүнд ажлын үр ашиг мÑдÑгдÑхүйц нÑмÑгдÑж, ажилтны идÑвхжүүлÑлт,
хувь хүний хариуцлага дÑÑшилнÑ.
Коуч-менежмент үр ашигтай байхын тулд Ñнгийн 3 нөхцөлийг бүрдүүлÑÑ…Ñд
хангалттай.
ÐÑгдүгÑÑрт: Ðжилтан түүнтÑй харилцах удирдлагын ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñ…Ñв загварт “даÑах†ёÑтой.
Хоёрдугаарт: Коуч-менежмент ажилтны хөдөлмөрийн шинж чанартай “зохицож†,
байгууллагын удирдлагын Ñоёлд ерөнхийдөө нийцÑж байх Ñ‘Ñтой.
Гуравдугаарт: ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ харилцан ажиллах Ñ…Ñв загварт удирдагч Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© “бÑлÑнâ€
болÑон байх Ñ‘Ñтой.
Та болон танай байгууллага ÑÐ½Ñ ÑÑдвийн хүрÑÑнд модуль Ñургалт авахыг
Ñ…Ò¯ÑвÑл:
7000-1075 , 9901-4224 дугаарт болон info@mhri.mn цахимаар хаÑгаар бидÑнтÑй
холбоо барина уу.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |