Уламжлалт удирдах ажилчдын төрх байдал (тодорхой Ñ…ÑмжÑÑний үнÑÑ‚ зүйл, хандлага мөн тодорхой Ñ…ÑмжÑÑний Ñрх, мÑдÑл агуулÑан) -ыг Ñ…ÑлбÑрдÑж, дууриах шаардлага чадварлаг удирдах ажилтанд байдаггүй.
СЕО нартай ажиллах олон жилийн туршид Ñ‚Ñд дÑÑрх төрх байдлыг харуулÑан газрын зургийн хаа Ñайгүй тарÑан болохыг Drucker олж мÑдÑÑн. ТÑдÑн дунд нийтÑч Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð»Ð°Ð°Ñ Ð±Ð°Ñ€Ð°Ð³ ганцаар туÑгаарлагдÑан, Ñ‡Ó©Ð»Ó©Ó©Ñ‚Ó©Ó©Ñ Ñ…Ð°Ñ‚ÑƒÑƒ дÑг журамтай, Ó©Ð³Ð»Ó©Ð³Ñ‡Ó©Ó©Ñ Ð°Ñ€Ð¸Ð²Ð»Ð°Ð½ Ñ…ÑмнÑгч хүртÑлх төрөл зүйлийн удирдагч байÑан. Үр бүтÑÑлтÑй байÑан Ñ‚Ñдний нууц нь доорх 8 зуршлыг дагаж Ñ…ÑвшÑÑн Ñвдал юм.
1. ТÑд “Юуг хийх Ñ…ÑргтÑй вÑ?†гÑж аÑууÑан.
2. ТÑд “Байгууллагын хувьд юу зөв бÑ?†гÑж аÑууÑан.
3. ТÑд ажлын төлөвлөгөөг хөгжүүлÑÑн.
4. ШийдвÑÑ€ гаргах хариуцлагаа Ñ‚Ñд хүлÑÑÑÑн.
5. Харилцааны хариуцлагаа хүлÑÑÑÑн
6. БÑрхшÑÑлÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ боломж дÑÑÑ€ төвлөрÑөн.
7. Үр бүтÑÑлтÑй уулзалт, хурал удирдан ÑвуулÑан.
8. “Би†гÑÑ…ÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ “Бид†гÑж Ñрьж, бодÑон.
ТÑдÑнд шаардлагатай мÑдлÑгийг Ñхний хоёр зуршил өгÑөн байдаг. ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ мÑдлÑгийг үр бүтÑÑлтÑй ажил болгон хөрвүүлÑÑ…Ñд дараачийн 4 зуршил туÑалÑан. Сүүлчийн 2 нь нийт байгууллагын ухамÑартай, хариуцлагатай байдлыг хангаÑан байдаг.
ÐÑг. Шаардлагатай мÑдлÑгийг олж ÑзÑмш. “Юуг хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑйг†өөрөөÑÓ©Ó© аÑуух нь өөрт Ñ…ÑвшүүлбÑл зохих Ñхний дадал. ÐÑуулт “Би юу хийхийг Ñ…Ò¯ÑÑж байн вÑ?†биш “Юу хийх шаардлагтай вÑ?†гÑдгийг Ñайн анхаараарай.
Үр бүтÑÑлтÑй удирдах ажилчид /цаашид ҮБУРгÑÑ…/Ó©Ó©Ñ€Ñдийнхөө хүчийг тарамддаггүй. /2 туулай Ñ…Ó©Ó©Ñөн хүн хооÑон/ Ð¥ÑÑ€Ñв бүх нөхцөл байдал боломжтой бол Ñ‚Ñд ганц хүч ÑорьÑон, хүнд даалгавар дÑÑÑ€ төвлөрдөг.
Ð¥Ð¾Ñ‘Ñ€Ð¾Ð¾Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ хүнд даалгавартай зÑÑ€Ñг зууралдах зуураа үр бүтÑÑл гаргаж байÑан Ñмар ч удирдах ажилтантай даарилдаж байгаагүй гÑж Drucker Ñ…ÑлÑÑн байдаг. Юу хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑйг аÑууÑны дараа ҮБУРнь Ñ‚ÑргүүлÑÑ… зорилтуудаа ÑÑ€ÑмблÑÑд түүнийхÑÑ Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñвдаг.
СЕО-ын хувьд Ñ‚Ñргүүн даалгавар нь компаний ÑрхÑм зорилгыг шинÑчлÑн бичих Ñвдал байдаг. Ðлбаны даргын хувьд төв удирдлагатай холбоотой албаны харилцааг шинÑчлÑн Ñайжруулах байна. БуÑад ажлын хувьд хичнÑÑн Ñонирхолтой, чухал байÑан ч хойш нь тавьдаг. ТÑргүүн ажлаа хийж гүйцÑтгÑÑÑний дараа ҮБУÐ-чид анхны жагÑаалтын 2 дахь ажлаа хийхÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ ажлаа ач холбогдолоор нь дахин ÑÑ€ÑмбÑлдÑг. “Одоо юу хийх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй вÑ?†ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ ихÑнхдÑÑ ÑˆÐ¸Ð½Ñ, Ó©Ó©Ñ€ Ñ‚ÑргүүлÑÑ… ажлыг бий болгодог.
Хоёр. Байгууллагын хувьд юу нь зөв болохыг шийд. Ðхнийх шиг өөртөө аÑуулт тавих нь ÑÐ½Ñ Ñ…ÑÑÑгт ч маш чухал. Ð¥ÑÑ€Ñв тухайн зүйл хувьцаа ÑзÑмшигч ÑÑвÑл ажилтан ÑÑвÑл Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн аль нÑгний хувьд зөв байвал аÑуулт тавихаа Ñ‚Ñд мартдаг. Бүх оролцогчид /stakeholders: хувь ÑзÑмшигч, ажилтан, Ñ…ÑÑ€ÑглÑгч бүгдийг багтааÑан ойлголт/-ын хувьд зөв байх Ñ‚ÑÑ€ л шийдвÑÑ€ байгууллагын туйлын зөв шийдвÑÑ€ байдаг.
Гурав. Ðжлын төлөвлөгөө боловÑруул. Ð¥Ò¯ÑÑж буй үр дүнг тодорхойлох төлөвлөгөөг боловÑруулж, цааÑан дÑÑÑ€ буулга. Ðжилд тулгарч болох Ñ…Ñзгааруудыг авч Ñ…ÑлÑлц. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ хуулийн дагуу юу? ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ манай байгууллагын ÑрхÑм зорилго, үнÑÑ‚ зүйлÑ, бодлоготой нийцÑж байгаа юу?
Ðжлын төлөвлөгөө нь үүрÑг, Ð°Ð¼Ð»Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ таны зорилтыг тодорхойлÑон баримт бичиг. Ðмжилт бүр нь ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ð¸Ð¹Ð³ дагуулж байдаг учир ажлын төлөвлөгөөг тогтмол шинÑчлÑн Ñайжруулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.БүтÑлгүйтÑл бүрд ч мөн адил. Таны хүлÑÑлт түүнийг ÑөргүүлÑн үр дүнг шалгах ÑиÑтемийг ажлын төлөвлөгөө агуулÑан байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Удирдагын багийн хувьд цагийн менежментийн Ñуурь нь ажлын төлөвлөгөө байдаг.
Дөрөв. ШийдвÑÑ€ гаргах хариуцлагаа хүлÑÑ. ШийдвÑÑ€ бүрт гүйцÑтгÑлийг Ñ…Ñн хариуцах, Ñ…Ñнд Ñ…ÑзÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹Ð½ шийдвÑÑ€ нь нөлөөлөх, Ñ…Ñн мÑдÑÑлÑл авах Ñ‘Ñтойг тодорхой зааÑан ÑÑÑхийг баталгаажуул. Өөрийн хүлÑÑлтийн ÑÑÑ€Ñг шийдвÑрүүдÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð½Ð³Ð° ÑргÑж хар.
Тав. Харилцааны хариуцлагаа хүлÑÑ. Таны ажлын төлөвлөгөө ба мÑдÑÑллийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑ Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ð¼Ð¶Ñ‚Ð¾Ð¹ байгаа ÑÑÑхийг шалга. ДÑÑд түвшний удирдлага, ижил түвшний хамтрагч, өөрийн удирдлага дахь Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‡Ð´Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð°Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ñ‚Ð°Ð¹ орцыг ав. ДÑÑд удирдага болон ижил түвшний ажилчдын мÑдÑÑллийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑнд адил анхаарал хандуулах Ñ‘Ñтой.
Зургаа. БÑрхшÑÑл биш боломж дÑÑÑ€ төвлөр. МÑдÑÑж бÑрхшÑÑл буух хаÑг буцах ÑзÑнтÑй байх Ñ‘Ñтой. ГÑхдÑÑ Ð±ÑрхшÑÑлÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ боломж дÑÑÑ€ Ñайн удирдагчид илүү төвлөрч ажилладаг. БÑрхшÑÑлийг шийдÑÑ… нь үр дүн үзүүлдÑггүй зөвхөн Ñ…Ð¾Ñ…Ð¸Ñ€Ð»Ð¾Ð¾Ñ ÑÑргийлдÑг. Боломжийг Ñайтар ашиглаÑанаар та илүү үр дүнд хүрнÑ. ҮБУÐ-чид нь өөрчлөлтийг аюул гÑÑ…ÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯Ñ‚ÑйгÑÑÑ€ боломж гÑж хүлÑÑж авдаг.
ТÑд байгууллагын гадаад болон дотоод орчин дахь өөрчлөлт /ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸, бүтÑÑгдÑхүүний шинÑчлÑлт, ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð·Ð°Ñ… зÑÑлийн бүтÑц/-ийг ÑиÑтемтÑйгÑÑÑ€ Ñайтар Ñудлаж үзÑÑд “Бид өрчлөлтийг боломж болгон Ñ…ÑрхÑн байгууллагтаа ÑерÑгÑÑÑ€ ашиглаж чадах вÑ?†гÑж аÑуудаг. Ð‘Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ð¾Ð¾Ñ Ð´Ð°Ð²Ñан бÑрхшÑÑл гÑж байдаггүй. ГÑвч удирдлагын хурал дÑÑÑ€ боломжуудыг авч Ñ…ÑлÑлцÑж, дүн шинжилгÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ñ… хүртÑл бÑрхшÑÑлийн талаар авч Ñ…ÑлÑлцдÑггүй нь их хор уршигтай зүйл.
Долоо. Үр бүтÑÑлтÑй уулзалт, хурал удирдан Ñвуул Уулзалт бүрийн зорилгыг товч, тодорхой Ñ…Ñл. /зарлал хүргÑÑ…, тайлан Ñ…ÑлÑлцÑж, Ñ…Ñнах гÑÑ… мÑÑ‚/ Зорилгоо биелүүлмÑгц уулзалтаа дууÑга. ТөгÑгөлд нь уулзалт, хурлын товч дүгнÑлт, болон ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ò¯Ò¯Ñ€Ñг, даалгавар түүнийг гүйцÑтгÑÑ… ажилтан, хийж дууÑгах хугацааг ойлгомжтой тайлбарлаж Ñ…Ñвш.
Ðайм. “Би†биш “Бид†гÑж Ñрьж бод. Ðлбан тушаал, Ñрх мÑдÑл нь Ñ‚Ñднийг агуулж буй байгууллага, хамт Ð¾Ð»Ð½Ð¾Ð¾Ñ Ð½ÑŒ өгÑөн итгÑлÑÑÑ ÑƒÑ€Ð³Ð°Ð½ бий болдог гÑдгийг "Үр бүтÑÑлтÑй удирдах ажилтан" ухаарч ойлгоÑон байдаг. ТÑд хамгийн Ñайн үр дүнд хүрÑхийн тулд байгууллагын боломж, Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг үргÑлж Ó©Ó©Ñ€ÑдийнхөөÑÓ©Ó© өмнө тавьдаг.
Шаардлагатай мÑдлÑгийг олж ÑзÑмш ... дараа нь түүнийг үр бүтÑÑлтÑй ажил болгон хувирга.
Peter Drucker, A Harvard Business Review Article,