- 2008 / 10 / 12
Компанийн коуч-менежмент HC#02
Барууны орнуудад коучинг (coaching)-ийг ихÑвчлÑн бизнеÑийн ертөнцийг
аврах ÑмчилгÑÑ Ð³Ñж Ñрилцдаг. Ðом, ÑÑтгүүлд мөн иймÑрхүү байр ÑууринааÑ
ханддаг байна. ГÑвч Ñрүүл ÑÑтгÑдÑг хүмүүÑийн хувьд бид бүх өвчинд
таарÑан ÑмчилгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹Ð³ мÑддÑг бөгөөд иймÑрхүү төрлийн Ñаналд нууц
занга оршдог гÑж үздÑг. Хамгийн түрүүнд коучинг Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©, мөн түүн дотор
менежментийн нÑгÑн Ñ…Ñв маÑг болÑон ч гÑÑÑн тодорхой нөхцөл байдалд
тодорхой зорилтуудыг шийдÑÑ…Ñд чиглÑгдÑÑн байдаг гÑдгийг Ñ‚ÑмдÑглÑÑ… Ñ‘Ñтой.
Тухайн
нийтлÑлд бид коучингийг зөвлөгөө өгөх Ñ…Ñв маÑг буÑаар, харин түүнийг
удирдлагын Ñ…Ñв маÑг гÑж авч үзÑÑд арай Ñ…Ñлбараар коуч-менежмент гÑж
нÑрлÑÑ… болно.
Коуч-менежмент
ИнгÑÑ…Ñд ер нь ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аргын учир
утга юунд оршиж байна вÑ? Товчоор хариулахад коуч-менежментийн гол утга
учир нь зааварчилгаа болон бодлого шийдвÑрлÑхийн оронд аÑуудал
дÑвшүүлÑÑ…Ñд оршдог. Менежер зааварчилгаа өгөхийн оронд аÑуудаг, ингÑÑд
л гүйцÑÑ.
ҮнÑн Ñ…ÑÑ€Ñг дÑÑÑ€ÑÑ ÐºÐ¾ÑƒÑ‡-менежмент бол бидний аль ÑртнÑÑÑ
мÑддÑг байÑан манлайллын ардчилÑан Ñ…Ñв загвар мөн билÑÑ. “Коучингâ€
байнга л байÑан, түүнийг ÑанаанааÑаа зохиогоогүй, â€œÐ±Ð°Ñ€ÑƒÑƒÐ½Ð°Ð°Ñ Ð¾Ñ€ÑƒÑƒÐ»Ð¶
ирÑÑгүйâ€, зүгÑÑÑ€ л одоо түүний цаг үе болж байна. “ÐрдчилÑан Ñ…Ñв
загварыг†удирдлагын, Ñоциологийн болон ÑÑтгÑл Ñудлалын Ñалбарын
оюутнуудад онолын хичÑÑл дÑÑÑ€ аль ÑртнÑÑÑ Ð·Ð°Ð°Ð¶ Ñургадаг байÑан боловч
Ð¾Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð¾Ñ Ñ†Ð°Ð°Ñˆ хөгжөөгүй байна. Менежерүүд ихÑвчлÑн удирдлагын авторитар
Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑдÑг (“гүйцÑтгÑгчâ€-ийн хувьд хамгийн их таарч
тохирно), Ó©Ó©Ñ€Ñдөө бүх аÑуудлыг шийддÑг, заавар, тушаал өгч,
гүйцÑтгÑлийг нÑгт Ñ…Ñнаж мөрддөг, г.м. ÐÑвÑл либераль Ñ…Ñв загвар луу
Ñ…ÑÑ‚Ñрхий Ñ…Ñлбийж (“хамтран ажиллагÑдад†илүү тохирно), Ñмар нÑгÑн
зорилт, түүний гүйцÑтгÑлийн Ñ…ÑÐ½Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ð°Ñ‚Ð³Ð°Ð»Ð·Ð°Ð¶, “ÑцÑийн үр дүнâ€-г
хүлÑÑдÑг тул бүх юм өнгөрч Ñмарч өөрчлөлт хийгÑÑд нÑмÑргүй болÑон
байдаг.
ÐрдчилÑан Ñ…Ñв загварыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑж чаддаггүйн шалтгаан бол аль ч Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ Ñургуульд зааж Ñургаддаггүй дадал туршлага дутдаг байна.
Компанийн коуч-менежмент
Ð¥ÑÑ€Ñв
таны орчин тойрны Ñ…Ñн нÑгÑн нь Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт таны зорилго, түүнд
хүрÑÑ… арга зам болон таны чадварын талаар үнÑн ÑÑтгÑлÑÑÑÑÑ Ñонирхож,
ÑÐ½Ñ Ñрианы дараа та ÑÑтгÑл хангалуун байж цаашид зорилгодоо хүрÑÑ…ÑÑÑ€
ÑÑтгÑл шулуудан ажилдаа орж байÑан бол та өөрийгөө азтай хүн гÑж тооцож
болно. Учир нь танд коучингийн туршлага байна гÑÑÑн үг юм.
ИнгÑÑ…Ñд
коуч-менежер удирдлагын буÑад Ñ…Ñв Ð·Ð°Ð³Ð²Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай юу хийдÑг юм бол?
ТÑÑ€ÑÑÑ€ зүгÑÑÑ€ л удирдлаган доороо ажилладаг хүнд тушаал, заавар өгөхдөө
заавал дараахь нөхцөл байдлыг тодруулж аÑуудаг. Үүнд:
• тухайн тавигдÑан зорилго удирдлаган доор ажилладаг хүний хувийн зорилготой Ñ…ÑÑ€ нийцÑж байгаа;
• үр дүнд хүрÑхийн тулд Ñмар арга, аргачлал Ñ…ÑÑ€ÑглÑж байгаа;
• тухайн арга, аргачлалыг Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ…Ñд ажилтанд шаардлагатай мÑдлÑг, ажлын дадал туршлага байгаа ÑÑÑÑ….
УдирдлагааÑ
өнгөрÑөн Ñарын борлуулалтын мÑдÑÑг бÑлдÑÑ… тухай тушаал танд өнөөдөр
ирÑÑн гÑж бодъё. ГÑÑ‚Ñл борлуулалтын албаны Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð°Ð°Ñ Ñ…ÑƒÐ´Ð°Ð»Ð´Ð°Ð°Ð½Ñ‹
төлөөлөгчидтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚ гадуур Ñвах ажил даалгах болж. Ийм нөхцөлд хоёр
даалгаврыг нÑгÑн зÑÑ€Ñг гүйцÑтгÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ ÑмÑÑдÑггүй,
ÑÑвÑл ÑÐ½Ñ Ñарын мÑдÑÑг хамт хавÑарган өгөх бодолтой байгаагаа Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ
айдаггүй, нÑг бол Access программ дÑÑÑ€ ажиллаж чаддагүй болохоор ÑнÑ
даалгаврыг биелүүлÑÑ… боломжгүй гÑдгÑÑ ÑˆÑƒÑƒÐ´ Ñ…ÑлдÑг байхаар чөлөөт нөхцөл
байдлыг бүрдүүлÑÑ… Ñ‘Ñтой. Харин таны удирдлаган доор ажилладаг ажилтан
Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ â€œÐ·ÑƒÐ³Ð°Ñ‚Ð°Ð°Ñ…â€-ын тулд биш, бүр ÑÑÑ€ÑгÑÑÑ€ÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð³Ð¸Ð¹Ð½ боломжит Ñайн
хувилбараар тухайн үүрÑг даалгаврыг биелүүлÑÑ… зорилготой байгааг мÑдрÑÑ…
Ñ‘Ñтой.
Ð¥ÑÑ€Ñв та удирдах ажилтан байгаад таны удирдлаганд ажилладаг
Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ð°Ð»Ð³Ð°Ð²Ð°Ñ€ аваад дÑÑÑ€ дурьдÑан нөхцөл байдлаар ажиллаж байвал та
коуч-менежментийн анхан шатыг (хамт олонд найрÑаг уур амьÑгал
бүрдүүлÑÑ…) даван туулÑан гÑж Ñ…Ñлж болно.
МÑдÑÑж Ñ…ÑÑ€Ñг найрÑаг уур
амьÑгал бүрдүүлÑÑ… нь коуч-менежмент Ò¯Ò¯Ñч хөгжих Ñуурь болдог байна.
ÐайрÑаг уур амьÑгалыг удирдагч өөрийн зорилгодоо заавал ашиглах Ñ‘Ñтой,
ÑÑ Ð±Ó©Ð³Ó©Ó©Ñ ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ нөхцөл байдлыг ажилтнууд ашиглаж ÑÑ…ÑлдÑг байна.
ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ò¯Ò¯Ñч бүрÑлдÑÑн уур амьÑгалыг ашиглана гÑдÑг нь коуч-менежер дараахь зүйлийг Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ð³ÑÑÑн үг юм. Үүнд:
• Ðжилтан тавигдÑан зорилгоо зөв ойлгоÑон ÑÑÑхийг тодруулна.
• Түүнийг ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ аÑуудлыг шийдвÑрлÑÑ… үйл Ñвцад татан оролцуулж, алхам бүрийн төлөвлөгөөг гаргана.
• Үр дүнд хүрÑÑ…Ñд ажилтанг зоригжуулна. ТавигдÑан зорилгыг ажилтан өөрийн юм шиг хүлÑÑн авахад түлхÑц өгнө.
• Ðжилтны үйл ажиллагааг үр дүнтÑйгÑÑÑ€ Ñ…Ñнана.
Коуч-менежментийн зарчмууд
Коуч-менежментийн
зорилго бол ажилтны ажлын үр дүнг дÑÑшлүүлÑхийн тулд зорилгодоо хүрÑÑ…Ñд
Ñаад болж байгаа аÑуудлуудыг ажилтнаар бие даан шийдвÑрлүүлÑÑ…, түүнийг
үр дүнд хүрÑÑ…Ñд идÑвхжүүлж өгөхөд оршино. Ðль ч компанийн удирдлагын
Ñ…Ò¯ÑÑн хүлÑÑж буй ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ үр дүнд хүрÑхийн тулд ажилтны өөрийнх нь
Ухааралт болон Хариуцлага дÑÑÑ€ тулгуурладаг. Ðжилтны Ухааралт болон
Хариуцлагыг удирдлага нь зориуд идÑвхжүүлж, дÑмжиж байдаг.
ДүгнÑж Ñ…ÑлÑÑ…Ñд коуч-менежментийн тулгуур хоёр чулуу бол:
• Ðжилтан өөрийн үйлдлийг УхаарÑан байна.
• ÐдгÑÑÑ€ үйлдлийн үр дүнг ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© бүрÑн Хариуцна.
ГÑвч ажилтны хөгжлийн үе шат бүрт ÑдгÑÑÑ€ зарчмуудыг Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… боломжгүй.
Коуч-менежмент үр дүнд хүрÑÑ… нөхцлүүд
Коучинг
менежментийн Ñ…Ñв загварын хувьд: удирдлага, ажилтны хоорондын харилцан
ажиллаÑны үр дүнд ажлын үр ашиг мÑдÑгдÑхүйц нÑмÑгдÑж, ажилтныг
идÑвхжүүлÑлт, хувь хүний хариуцлага дÑÑшлÑнÑ.
Коуч-менежмент үр ашигтай байхын тулд 3 Ñнгийн нөхцөл байдлыг бүрдүүлÑÑ…Ñд хангалттай.
ÐÑгдүгÑÑрт, ажилтан түүнтÑй харилцах удирдлагын ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ Ñ…Ñв загварт “даÑах†ёÑтой.
Хоёрдугаарт,
коуч-менежмент ажилтны хөдөлмөрийн шинж чанартай “зохицожâ€,
байгууллагын удирдлагын Ñоёлд ерөнхийдөө нийцÑж байх Ñ‘Ñтой.
Гуравдугаарт, ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ харилцан ажиллах Ñ…Ñв загварт удирдагч Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© “бÑлÑн†болÑон байх Ñ‘Ñтой.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
|
|
Сэтгэгдэл бичих

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B457C (2025/05/19-06/06) (21 хоног - Онлайн анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-II) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 06 / 26
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B456B болон #B456C (2025/05/12-05/30) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.

-2025 / 05 / 11
Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитутийн (MHRI) Хүний нөөцийн удирдлагын үндÑÑн Ñургалтыг бүрÑн дүүргÑÑÑн #B455B (2025/04/21-05/09) болон #B455C (2025/04/21-05/09) (21 хоног - Онлайн болон онлайн ба танхим хоÑолÑон анги) ÑлÑÑлтүүдийн дараах төгÑөгчдөд (MHRI Level-B) түвшний Ñертификат олгоÑугай.