- 2010 / 07 / 16
Таны хүүхÑд боÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ñ… ÑÑÑхийг бурхан биш та мÑднÑ
БоÑÑ Ñ…Ò¯Ð½ өдөрт маш олон төрлийн ажлыг амжуулж чадвал ашиг орлого нь
өндөр байж чаддаг. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ нÑгтлан хүн тооцоогоо л бодно, барилгын
инженер хүн зураг төÑлөө л хийнÑ. ТÑгвÑл дарга хүн ажилчид, Ñанхүү зÑÑл,
байр Ñав, ашиг орлого, борлуулалт, реклам Ñурталчилгаа, үйлдвÑрлÑл
үйлчилгÑÑ, Ñ…ÑÑ€ÑглÑгч үйлчлүүлÑгч, чанар чанÑаа, дÑвшил хөгжил, цалин
мөнгө, татвар Ñ‚Ð°Ñ‚Ð°Ð°Ñ Ð³ÑÑд тоо томшгүй олон зүйлд зÑÑ€Ñг анхаарлаа
хандуулж, Ñ…Ñнаж Ñвахгүй бол байгууллагын үйл ажиллагаа доголдох гÑÑд их
Ñ…Ñцүү байдаг. ТиймÑÑÑ Ð±Ð°Ð³Ð°Ð°Ñаа олон төрлийн ажлыг амжуулаад ÑурчихÑан
хүүхÑд том болоод даргыг түвÑггүй хийдÑг.
*Дайчин хүн л ихийг бүтÑÑж чадна
ХүүхдÑÑ Ð´Ð°Ð¹Ñ‡Ð¸Ð½ шаргуу болгохын тулд өдөрт олон ажилд татан оролцуулж,
идÑвхитÑй амьдруулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐÐ½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ чадварлаг удирдагч болж чадна.
Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл өдөрт маш олон ажил амжуулж чаддаг зуршил бага байхад нь
тогтоочихвол Ñг Ñ‚ÑÑ€ зуршилаараа наÑан турш ихийг бүтÑÑдÑг хүн болдог.
Ихийг бүтÑÑвÑл мÑдÑÑж таны хүүхÑд их ашиг орлого олж, хангалуун Ñайхан
амьдрах болно.
Манай мÑргÑдийн Ñайхан үг байдаг. “ÐÐ°Ñ Ð·Ð°Ð»ÑƒÑƒ, Ñ†ÑƒÑ ÑˆÐ¸Ð½Ð³Ñн дÑÑр†гÑдÑг.
ÐÐ½Ñ Ò¯Ð³Ð¸Ð¹Ð½ цаад утга бол Ð½Ð°Ñ Ñвж, Ñ†ÑƒÑ Ó©Ñ‚Ð³Ó©Ñ€Ñ‡Ð¸Ñ…Ñөн хойно Ñнз бүрийн юм
Ñурах, өөртөө Ñнз бүрийн Ñ…Ñвшил тогтооход маш Ñ…Ñцүү болчихдог гÑÑÑн үг
юм. Ð¦ÑƒÑ Ó©Ñ‚Ð³Ó©Ñ€Ó©Ó©Ð´ ирÑÑ…ÑÑÑ€ хүн удаан ÑÑтгÑж, хөдөлдөг. ДÑÑÑ€ нь өтгөн
цуÑтай бие маш амархан туйлддаг. ÐÑг үгÑÑÑ€ Ñ…ÑлбÑл Ð½Ð°Ñ Ð·Ð°Ð»ÑƒÑƒ байхад цуÑ
шингÑн байдаг. Ð¦ÑƒÑ ÑˆÐ¸Ð½Ð³Ñн байхын Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ толгой тархи, бие бÑлдар хөнгөн
ÑÑтгÑж, Ñдрахгүй ажиллаж байдаг гÑÑÑн үг юм. ТиймÑÑÑ Ñ†ÑƒÑ ÑˆÐ¸Ð½Ð³Ñн дÑÑÑ€ÑÑ
өдөрт олон зүйлийг амжуулдаг болоод зуршчихвал Ñ‚ÑÑ€ Ñ…ÑвшлÑÑÑ€ÑÑ Ð½Ð°Ñан турш
Ñвдаг байна. Ðмьдрал ч үүнийг үргÑлж баталж байдаг. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ таны
хүүхÑд орчуулагч боллоо гÑÑ…Ñд хүүхÑд байхдаа дайчин шаргуу болгоод
төлөвшүүлчихвÑл Ñард нÑг ном орчуулж чадна гÑÑÑн үг. Жилд арван ном
орчуулÑан нь их цалин авах уу, нÑг ном орчуулÑан нь их авах уу гÑдÑг нь
Ñ…Ñнд ч ойлгомжтой.
*Цаг бариад Ñурчихвал олон ажил амжуулах боломжтой
Хүүхдийг Ñаж дайчин шаргуу хүн болгож төлөвшүүлÑÑ… вÑ? Юуны өмнө хүүхдийг
өдөрт нÑг зүйлтÑй олон цагаар зууралдаж Ñуулгахгүй байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
Зурагт үзÑÑн ч, гадаа тоглоÑон ч, даалгавраа хийÑÑн ч, гÑÑ€ÑÑ Ñ†ÑвÑрлÑÑÑн ч
цаг заагаад Ñаруулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ 30 минутын дотор аÑга тавгаа
угаана шүү гÑж Ñ…ÑлÑÑд орхих биш. ТовлоÑон хугацаандаа дууÑгаж чадах
ÑÑÑхийг та ажиглах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ТÑгÑÑд дууÑах шинжгүй бол хажуугаар нь та
Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© биечлÑÑд туÑлаад өг. ТÑд ингÑж цагтаа төлөвлөÑнөө амжуулахад нь
томчууд туÑлаад байвал хүүхÑд их урамтай ажилладаг. Дараа нь хүүхÑд
тогтÑон зуршилаараа хурдан даалгавраа хийж, гÑÑ€ÑÑ Ñ†ÑвÑрлÑж, хувцаÑаа
угааж, Ð³Ð°Ð´Ð½Ð°Ð°Ñ Ñ‚Ð¾Ð³Ð»Ð¾Ð¶ байгаад цагтаа орж ирÑÑд Ñурчихдаг.
ТÑгÑÑд ч нÑг ажлыг олон цагаар хийх үед хүний тархи их Ñдардаг. Яагаад
гÑвÑл нÑг л төрлийн зүйл хийÑнÑÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¶ мÑдрÑл Ñдаргаанд ордог. Томчууд
нь ч гÑÑÑн нÑг юмтай удаан зууралдуулахгүйн тулд өдрийн хийх ажлаа
өөрөөр хувиарлах шаардлагатай. Манайхан амралтын өдөр болохоор өнөөдөр
гÑÑ€ÑÑÑ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð³Ò¯Ð¹ дан гÑÑ€ÑÑ Ñ†ÑвÑрлÑнÑ, хувцаÑаа угаана гÑдÑг. ÐÐ½Ñ Ò¯ÐµÐ´ том
хүний ч, хүүхдийн ч тархи толгой амардаггүй. Сайн амрахгүй бол
маргаашийн ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…Ð¸Ñ‡ÑÑлÑÑ Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ñ…Ð³Ò¯Ð¹ ирÑÑ… аюултай. Том хүн ч ажлын бүтÑÑмж
муутай байдаг. ТиймÑÑÑ Ð°Ð¶Ð»Ñ‹Ð½ өдөр ч бай, амралтын өдөр ч бай цаг тутамд
Ó©Ó©Ñ€ Ó©Ó©Ñ€ зүйл хийхÑÑÑ€ төлөвлөх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐÐ½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ хүүхÑд олон ажлыг
зÑÑ€Ñг амжуулж чаддаг болж төлөвшдөг.
Манайхан болохоор ÑÑж нь хоол хийж байна, чи даалгавраа хий, зурагтаа үз
гÑдÑг. ГÑÑ‚Ñл компьютер, машин бүтÑÑÑÑн Ñ‚ÑÑ€ хөгжилтÑй орны хүмүүÑийг
ÑцÑг ÑÑ… нь Ñаж хүмүүжүүлÑÑн бÑ? ХүүхÑдтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚Ñ€Ð°Ð°Ð´ хоолоо хийгÑÑд,
хувцаÑаа угаагаад, гÑÑ€ÑÑ Ñ†ÑвÑрлÑÑд, дараа нь хамтраад гадаа Ñалхинд
алхдаг, хамт амарч тоглодог, хамтдаа хүүхÑлдÑйн кино үзÑж, үлгÑÑ€ Ñрьдаг.
ХүүхÑд ч ÑÐ½Ñ Ò¯ÐµÐ´ амьдралд маш Ñонирхолтой, идÑвхитÑй нÑгÑн байдаг. ТÑд
ингÑж хүүхдÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚Ñ‹Ð½ хөдөлмөрөөр, анхаарал хайр халамжаараа ухаалаг хүн
болгож төлөвшүүлдÑг.
ХүүхÑд гÑÑ€ орны, Ñургууль ангийн бүх ажилд идÑвхитÑй оролцохын Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€
мөн дайчин шаргуу болдог. ТиймÑÑÑ Ñ…Ò¯Ò¯Ñ…Ð´Ð¸Ð¹Ð½ Ñ…Ò¯ÑÑл Ñанаачлагыг идÑвхитÑй
дÑмж. ИнгÑж ÑÑж аав, найз нөхөдтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚Ð°Ñ€Ñ‡ ажиллаж, тоглож наадаж,
идÑвхитÑй амьдрах нь хүүхдÑд ч маш Ñонирхолтой, таашаалтай, аз жаргалтай
байдаг. ХүүхÑд байхдаа олон ажлыг өдөрт амжуулдаг болчихвол Ñг Ñ‚ÑÑ€
зуршилаараа боÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¾Ð´ олон Ñалбараа Ñ…Ñнаж, зоримог шийдвÑÑ€ гаргаж
чаддаг болдог. ТÑгÑÑд ч дайчин шаргуу хүн Ñ…Ð°Ñ€Ð²Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ñ‚ байдаг. Тийм л
хүнийг Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð° болгодог. ТÑгÑÑ…ÑÑÑ€ та хүүхдÑÑ Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð° болооÑой гÑж хий
залбирах биш Ñ…Ð°Ñ€Ð²Ð°Ð°Ñ Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð° төрхтÑй гÑж хүн Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑ€ хүүхдÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð³Ð¾Ñ‡Ð¸Ñ…Ð²Ð¾Ð»
гарцаагүй дарга болно. Цаг заагаад түүндÑÑ Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°, даалгавраа, амралтаа
багтааж хийгÑÑд Ñурчихвал хүүхÑд цÑвÑрхÑн хувцаÑтай, даалгавраа
хийчихÑÑн, ÑÑтгÑл Ñанаа өөдрөг алхдаг Ð±Ð°Ñ Ñайн талтай. Хамаг юмаа
амжуулчихÑан хүн толгой дÑÑгүүр, нүүр бардам хүн Ñ€Ò¯Ò¯ харж, буÑадтай
чөлөөтÑй харьцдаг. ÐÐ½Ñ Ñ‚Ó©Ñ€Ñ…Ð¸Ð¹Ð³ л Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð´Ð°Ñ€Ð³Ð° болох хүн гÑдÑг.
*БичлÑн туÑал
Хүүхдийг ном унш, оймÑоо угаа, гÑÑ€ÑÑ Ñ†ÑвÑрлÑ, зурагтаа унтраа гÑж
томчууд үглÑÑд Ñмар ч нÑмÑргүй. Яагаад гÑвÑл хүүхдийн ухамÑар гүйцÑд
хөгжөөгүй байдаг. Хамгийн үр дүнтÑй хүмүүжлийн арга бол томчууд
Ó©Ó©Ñ€Ñдийгөө дагуулан Ñургах арга юм. БүгдÑÑÑ€ÑÑ Ð³Ð°Ð´Ð°Ð° гараад 30 минут
болоод орж ирнÑ, ÑÐ½Ñ Ñ…Ò¯Ò¯Ñ…ÑлдÑйн киног дууÑангуут ÑÑж нь зурагт унтраана,
нÑг цагийн дотор хамтдаа хоолоо хийнÑ, нÑг цаг шоот тоглоомоор тоглоно,
нÑг цаг үлгÑÑ€ Ñрьж өгнө гÑÑ… мÑÑ‚ÑÑÑ€ ÑхлÑÑд томчууд төлөвлөж өгөөд, Ñ‚ÑÑ€
төлөвлөÑөн цагтаа багтаахад нь биечлÑн туÑлах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐилÑÑн Ñ…Ñд ингÑж
туÑлаÑны дараа хүүхÑд Ñ‚ÑÑ€ тогтÑон Ñ…ÑвшилÑÑÑ€ÑÑ Ñ†Ð°Ð°ÑˆÐ°Ð° хийгÑÑд Ñвчихдаг.
Та Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© ч бүх ажлаа хүүхдийн дÑргÑд цаг заагаад, төлөвлөөд хийх
Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ИнгÑÑнÑÑÑ€ та ч зөндөө ажил амжуулÑан байх болно. ГÑÑ€ орон,
Ñ…ÑƒÐ²Ñ†Ð°Ñ Ñ…ÑƒÐ½Ð°Ñ€ цÑвÑрхÑн, хоолоо гÑрийнхÑнтÑйгÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ñ‚Ð°Ñ€Ñ‡ хийгÑÑд,
хүүхдийнхÑÑ Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ð¶Ð¸Ð», тоглоом наадам, амралт, ухаан нь Ñ‚ÑлÑÑ…Ñд аль
Ñ…Ñдийн цаг зарцуулж амжÑан байна.
Та нÑгÑнт хүүхдÑÑ ÑƒÐ´Ð¸Ñ€Ð´Ð°Ð³Ñ‡ болгоё гÑж зорьÑон бол заавал буÑÐ´Ð°Ð°Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯
анхаарал тавьж байж ÑанаÑандаа хүрÑÑ… боломжтой. ТиймÑÑÑ Ñ…Ò¯Ò¯Ñ…Ð´Ð¸Ð¹Ð½Ñ…ÑÑ
ÑÑдÑÑн Ñнз бүрийн зүйлийг идÑвхитÑй дÑмжин туÑла. ÐÐ½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ хүүхÑд
дайчин шаргуу болдог. Томчууд Ñ…Ò¯ÑÑл Ñонирхолыг нь дÑмжихгүй бол хүүхдийн
амьдралын идÑвхи буурах аюултай байдаг. Өдөр бүр идÑвхитÑй амьдруулахын
Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ хүүхÑд дайчин болдог.
Зарим үед та бүр хүүхÑддÑÑ Ñонирхолтой зүйл ÑÑдÑж өгөөд, хамтраад хийх
Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ таны хүүхÑд зураг зурах дуртай бол дүүгийнхÑÑ ÑŽÐ¼ÑƒÑƒ
найзынхаа төрÑөн өдөрт зориулаад зураг зурах Ñанал тавих Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
ИнгÑÑд том ватман Ñ†Ð°Ð°Ñ Ð°Ð²Ð°Ð°Ð´ ханан дÑÑÑ€ тогтоогоод харандаа, будаг
шунхыг нь бÑлдÑж өг. ХүүхÑд дуртай ажлаа хийх үедÑÑ Ð¼Ð°Ñˆ таашаалтай
байдаг. ДÑÑÑ€ нь зурÑан зургаа хараад ÑÑтгÑлийн таашаал авдаг. ИнгÑж
хүүхдÑд хийÑÑн бүтÑÑÑнÑÑÑÑÑ Ñ‚Ð°Ð°ÑˆÐ°Ð°Ð» авдаг, буÑдад анхаарал халамж
тавьдаг, зорьÑондоо заавал хүрдÑг, ÑÑтгÑÑнÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ð´Ñг, хүнийг хайрлаж
хүндÑлдÑг, бүтÑÑлч зан чанар давхар Ñууж байдаг.
*Сурганы үр дүнтÑй арга
Монголчуудын Ð±Ð°Ñ Ð½Ñг алдаатай бодол бол хүүхдийн хийÑвÑÑ€ ÑÑтгÑлгÑÑнд
ÑмзÑглÑдÑг Ñвдал. ХүүхÑд Ó©Ñвөр Ð½Ð°Ñ Ñ…Ò¯Ñ€Ñ‚Ð»ÑÑ Ñнз бүрийн мÑргÑжлийг Ñонгон
мөрөөдөж Ñрьдаг. Үүнд та ÑмзÑглÑÑ… Ñ…ÑÑ€Ñггүй. ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» хүүхдийн ÑцÑийн шийд
биш. Харин ч Ñ‚ÑÑ€ мөрөөдөл Ñ…Ò¯ÑÑл дÑÑÑ€ нь тулгуурлаад хүүхдийн хувийн ур
чадварыг нь хөгжүүлж авах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй юм. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ ниÑгÑгч болно гÑж Ñрих
үед нь ÑвлүүлдÑг зурган ÑÑвÑл тоглоомон онгоц авч өгөх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Үүнийг
нь дÑмжÑÑд байвал ниÑгÑгч болчихно гÑж манайхан ÑмзÑглÑдÑг буруу. Онгоц
Ñвлүүлж тоглоÑноор хүүхдийн гарын Ñв дүй, хөдөлгөөний хурд, ÑÑтгÑÑний
ур, бүтÑÑлч ÑÑÑ‚Ñхүй, зорьÑондоо хүрдÑг чанарууд хөгжиж байдаг. Хүүхдийн
Ñ…Ò¯ÑÑл Ñонирхолыг дагуулан хувийн ур чадварыг нь хөгжүүлÑÑ… гÑж Ñг үүнийг
Ñ…ÑлÑÑд байгаа юм. Сонирхолтой зүйлдÑÑ Ñ…Ò¯Ò¯Ñ…Ñд маш Ñайн анхаарлаа
төвлөрүүлж, Ñ‚ÑвчÑÑртÑй хийж дууÑгадаг Ñайн талтай. Ер нь хүүхдийг ойлгоц
Ñайн, хөдөлгөөний хурдтай, хариуцлагатай, зорьÑондоо хүрдÑг, хийж буй
зүйлдÑÑ Ð°Ð½Ñ…Ð°Ð°Ñ€Ð»Ð°Ð° бүрÑн төвлөрүүлж чаддаг, ÑÑтгÑл тавьж хийдÑг зÑÑ€Ñг
хувийн ур чадваруудыг нь хөгжүүлчихÑÑн байхад Ñмар ч мÑргÑжлийг
чадварлаг ÑзÑмшиж, ажиллаж чаддаг.
Манай томчуудын гаргадаг Ð±Ð°Ñ Ð½Ñг алдаа бол хүүхдийн туÑламжийг хааÑа
авдаг. Хүүхдийг Ñдартал нь ажил хийлгÑ, таÑралтгүй юм Ñ…Ð¸Ð¹Ð»Ð³Ñ Ð³ÑÑÑн үг
биш. Өдөр бүр хийж байгаа ажилдаа туÑлуул, хүүхдийнхÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ð¶ буй зүйлд
туÑал, хамтраад идÑвхитÑй амар, тоглож наад гÑж байгаа юм. Янз бүрийн
Ñ‚ÑмцÑÑн уралдаанд оролцохыг нь идÑвхитÑй дÑмжих Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Өдөрт олон
Ñнзын хүмүүÑÑ‚Ñй харьцахын Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ хүүхдийн Ñ…Ñл Ñриа, овÑгоо Ñамбаа хөгжиж
байдаг.
*Ðнгийн аргаар хөгжүүлÑÑ…
ХүүхÑдтÑйгÑÑ Ð¾ÑŽÑƒÐ½Ñ‹ чадамжийн даÑгалуудыг |IQ-ийн бодлогууд| бодох,
овÑгоо Ñамбаа шаардÑан хөгжөөнт болон Ñпорт тоглоомууд тоглох, уулын
оргил булаалдах, уÑанд ÑÑлÑÑ… болон гүйх зÑргÑÑÑ€ уралдах, компьютер
тоглоомууд тоглох, уралдаж гадаад үг болон дөрвөн мөрт шүлÑг цÑÑжлÑÑ…,
түргÑн Ñ…ÑллÑг Ñ…ÑлÑÑ… гÑÑ… мÑÑ‚ÑÑÑ€ өдөрт Ñнз бүрийн ажил, амралт зохион
байгуулж идÑвхитÑй амьдарвал хүүхдийн ÑÑтгÑÑ, Ñ…Ñл Ñриа, овÑгоо Ñамбаа,
хариуцлагатай байдал, бүтÑÑлч чанар, хүнлÑг Ñ‘Ñ Ð·ÑÑ€Ñг чанарууд давхар
хөгжиж байдаг. Хүүхдийг төлөвшүүлж Ñ…Ó©Ð³Ð¶Ò¯Ò¯Ð»Ð½Ñ Ð³ÑÑ…ÑÑÑ€ манай ÑцÑг Ñхчүүд
ном Ñурах бичиг бариад ÑÑвÑл туÑгай цаг гаргаад ажиллана гÑж ойлгоод
байдаг. Ðжиллаж, амарч, алхаж Ñвах дундаа л хүүхдÑÑ Ñ‚Ó©Ð»Ó©Ð²ÑˆÒ¯Ò¯Ð»Ñн
хөгжүүлж, хүмүүжүүлÑÑ… зорилго тавих Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ манай ÑцÑг Ñхчүүд
цааÑан дÑÑÑ€ хоёр дÑÑÑ€ нÑмÑÑ… нь хоёр гÑж биччихÑÑд Ñ…Ñд вÑ, буруу байна
гÑÑд хүүхдийнхÑÑ Ñ‚Ð¾Ð»Ð³Ð¾Ð¹Ð³ чичлÑÑд байдаг. ЯлангуÑа ÑцÑг Ñхчүүд бол бага
наÑны хүүхдÑд Ñонирхолтой Ñурганы аргыг Ñонгож авах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ
машин юмуу автобуÑанд Ñвж байхдаа чамд ÑÑж нь хоёр чихÑÑ€, аав нь хоёр
чихÑÑ€ өгвөл нийлÑÑд Ñ…Ñд болох вÑ? гÑÑ… мÑтчилÑн хүүхдийг шахаж шаардÑан
хандлагаар биш зугаацаж Ñваа маÑгаар чадварыг нь хөгжүүлдÑг.
Манайхан хүүхдÑÑÑÑÑ ÑˆÐ°Ð»Ð³Ð°Ð»Ñ‚ авч байгаа маÑгаар Ñургалтаа Ñвуулдаг. ÐнÑ
нь хүүхдÑд маш Ñонирхолгүй байдаг учир их идÑвхигүй хариулдаг. ИдÑвхигүй
байхынхаа Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ оюуны хөгжил муу Ñвагдаж байдаг. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ ÑÐ½Ñ Ñмар
өнгө Ð²Ñ Ð³ÑÑд тулгаад аÑуугаад байдаг. ГÑÑ‚Ñл Ñурганы зөв арга барилтай
ÑцÑг Ñхчүүд хүүхдÑд өнгийг маш Ñ…Ñлбар аргаар тогтоолгодог. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ
ÑÑждÑÑ Ñ‚ÑÑ€ цÑнхÑÑ€ харандааг аваад өг, хар гутлаа аваад ир, шар цааÑтай
чихрийг нь чи Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© ид, улаан цааÑтайг нь ахдаа өг гÑÑ… мÑтчилÑн өдөрт
өнгө зааÑан хоёр гурван өгүүлбÑÑ€ Ñриад байхад Ñарын дараа бүх өнгийг
хүүхÑд тогтоочихÑон байх жишÑÑÑ‚Ñй. ДүрÑийг ч мөн адил, тоог ч мөн адил
иймÑрхүү амьдралтай жишÑÑгÑÑÑ€ Ñрихад хүүхÑд хурдан Ñонирхолтой Ñурдаг.
Манай ÑцÑг Ñхийн болон Ñургуулийн Ñурганы арга бол маш үр дүнгүй, хүүхÑд
залхааÑан арга юм. Ðмьдрал практиктай Ñмар ч холбоогүй хийÑвÑÑ€ онол
хүүхдÑд заагаад байдаг. Ðмьдрал дÑÑÑ€ нүдÑнд харагдахгүй зүйлийг хүүхÑд
ÑонÑÐ¾Ñ…Ð¾Ð¾Ñ Ð´ÑƒÑ€Ð³Ò¯Ð¹ нь хүрдÑг. Танд ч гÑÑÑн ажилд чинь Ñ…ÑÑ€Ñг болох үгүй нь
мÑдÑгдÑхгүй шинжлÑÑ… ухааны Ñ…ÑллÑгүүдÑÑÑ€ Ñриад байвал таны нүд анилдана
биз дÑÑ. ТиймÑÑÑ Ñ…Ò¯Ò¯Ñ…Ð´Ð¸Ð¹Ð½Ñ…ÑÑ Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ñ†Ñ‹Ð³ Ñайжруулахын тулд амьдрал дÑÑÑ€
жишÑÑлж цаад утга учрыг нь хүүхÑд Ñонирхож ÑонÑохоор тайлбарлах
Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ манайхан ÑцÑг ÑÑ… ч, багш ч нÑг метр зуун Ñмтай
Ñ‚ÑнцÑÐ½Ñ Ð³ÑÑд хийÑвÑÑ€ л Ñриад байдаг. ÐÑг метр гÑдÑг чинь ийм даавууг
Ñ…Ñлж байгаа юм гÑж амьдрал дÑÑÑ€ харуулах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ÐÐ½Ñ Ð´Ð°Ð°Ð²ÑƒÑƒÐ³ зуун
Ñ…ÑÑÑг болгоод хуваачихвал дөрвөлжин дÑвтÑрийн хоёр дөрвөлжин нүд шиг
жижигхÑн ÑÐ½Ñ Ñ…ÑÑгийг нÑг Ñм гÑÑд байгаа юм гÑж тайлбарлаж өгөх туÑам
хүүхдийн ойлгоц Ñайжирч хөгждөг. ТүүнÑÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹ÑвÑÑ€ тоо их бодÑоноор
хүүхдийн ойлгоц Ñайжрахгүй. Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл даалгаврын арван бодлогыг
бүгдийг нь бодохдоо гол биш амьдрал дÑÑрх цаад утгыг нь нÑгийг нь гÑÑÑн
ойлгож чадвал ухаан нь Ñ‚Ñлж чадна.
Ðливаа юмыг хурдан Ñурахын Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ хүүхÑд их дайчин зан чанартай болдог.
ÐÐ½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑÑÑ€ мөн ÑÑтгÑÑ…, тогтоох чадвар нь хурдан болж хөгждөг. Зөвхөн
боÑÑ Ñ‡ биш бүх мÑргÑжлүүд дайчин шаргуу байхыг шаарддаг. Ðмьдрал дÑÑÑ€
дайчин хүн ихийг бүтÑÑдÑг. Ихийг бүтÑÑÑÑн хүн их ашиг орлоготой, өндөр
цалинтай байх болно. Дайчин шаргуу хүн хангалуун Ñайхан амьдарч чадахааÑ
гадна хамгийн гол нь хийж бүтÑÑÑÑн их үйлÑÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ð°Ð´ ÑÑтгÑлийн их аз
жаргалтай амьдардаг байна.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
|
|
Сэтгэгдэл бичих