Харилцаа холбоо гэдэг нь "communis" буюу "хуваалцах" гэсэн үгнээс гаралтай бөгөөд бодол болон мэдээллээр дамжуулан мэдээллийг солилцох үйл явц юм. Харилцааны гол хэрэгсэл нь хэл юм. Аливаа харилцаанд хүн ярьж, бичиж эсвэл биеээрээ буюу үйл хөдлөлөөрөө ч орж болдог.
Харин нөгөө талын харилцагч нь сонсогч эсвэл уншигч байдаг. Ямар ч байгууллагад ажилчид ажлын цагийн 75 хувийг бусадтай харьцах, харилцан үйлчлэхэд зарцуулдаг.
Байгууллагын албан хаагчид дунд өөр өөр зан чанар, хариллцааны чадвар муу зэрэг ажилчид байдгаас хүмүүс хоорондын харилцааг хөндсөн асуудлууд тулгарах нь элбэг. Албан хаагчид хоорондоо хэрхэн харилцаж буйгаас шалтгаалж ажлын байранд стресс бий болох, ажлаасаа авах сэтгэл ханамж дутагдах зэрэг өөрчлөлтүүд бий болдог байна.
САЙН ХАРИЛЦАА ХОЛБОО ГЭЖ ЮУ ВЭ?
Ерөнхийдөө нүүр тулсан харилцааны хувьд:
- Харилцан яриаг таслахгүйгээр 100% анхаарал төвлөрүүлэн сонсох
- Бусдын хүссэн мэдээллийг ойлгомжтой хэлж өгөх
- Мэдээллийг тавилгуй үгүйсгэлгүй асуултад хариу өгөх эсвэл
- Сонсож ойлгосон зүйлээ ойлгохоос илүү шалгаж, дүгнэлт хийх
- Бусдын үзэл бодол, шашин шүтэх эрхийг хүндлэх
Эцэст нь бусдад эерэгээр нөлөөлж юуг хэрхэн, яаж хэлж байгаагаа цаг ямагт бод.
АШИГ ТУС: Сайн харилцаа чадсанаар:
- Холбоог хэрэгжүүлж, урт удаан үргэллжлэх харилцаа холбоог үүсгэнэ. Энэ нь итгэлцэл, харилцан хүндлэлийг бий болгоно. Сайн харилцаа зөрчилдөөн. Дайсагналыг багасгаж эерэг байдлыг бий болгож орчин тойрондоо хамтын багийг бүрдүүлж чаддаг.
- Ажлын байран дахь зөрчилдөөнтэй холбоотой асуудлыг хялбархан зохицуулж, хувь хүн болон багийн үйл ажиллагааг сайжруулна.
- Ажлын сэтгэл ханамж өснө. Сайн харилцаатай ажилчид ажлын стресс бага байна
ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ СОЁЛ
Үйлчилгээний харилцаа гэдэг нь худалдаа хийхээс өмнө, худалдаа хийх явцад, худалдаа хийсний дараа үйлчлүүлэгчидэд үзүүлэх үйлчилгээ юм. Ихэвчлэн жижиг дэлгүүрүүдэд бараа буцаагдах худалдан авагч нар бараандаа сэтгэл ханамжгүй байх тохиолдлууд их байдаг. Үүнд үйлчлүүлэгчдийн зан чанарт тохируулж хариу үйлдэл хийж чадах ажилтан л амжилтад хүрдэг. Үйлчилгээний соёл нь байгууллагын орлогыг нэмэх гол үүрэг юм. Үйлчилгээний соёл нь дэс дараалал бүхий хөгжлийн нэгэн хэсэг юм.
Үйлчигээний соёлын байгууллагын үйлчлүүлэгч, албан хаагч, худалдагч нарын харилцаанд хөгжлийн гол загвар болж байна. Үйлчилээний соёлд ажилтан үйлчлүүлэгч хоёрын зайн алслалт чухал нөлөө үзүүлнэ. Үйлчлүүлэгч ажилтан хоёрын хооронд 70-80 см байвал тохиромжтой.
Хоёр тал нүүр нүүрээ харж, нүдээрээ холбоо тогтоон харилцах нь харилцаанд чухал нөлөөгг бас үзүүлдэг. Мөн харилцааны соёл нь үйлчлүүлэгчтэй харьцаж буй үйлдэл, дохио зангаа, нүүрний хувиралаас шалтгаалдаг.
Туршлагатай ажилтнууд үйлчлүүлэгчтэй харьцхаасаа өмнө хэрхэн харилцахаа мэддэг бөгөөд үгэн болон үгэн бус үйлдлээрээ тэднийг татдаг байна. Үйлчилгээний соёлын хувьд жижиг зүйл гэж байхгүй.
Нүүрний хувирал, дохио зангаа, дуу хоолойны өнгө, ярианы давтамж, хувцаслалт чухал гэдгийг үйлчилгээний ажилтан бүр санаж байх хэрэгтэй.
Эх сурвалж: Монголын Хүний Нөөцийн Институт | #HumanCapital сэтгүүл 13/11-P34-35
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |