HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
26.45%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
33.23%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
27.74%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
12.58%
HRM- Дасан зохицол
- 2020 / 02 / 09
Ажлын байрны соёлын хяналт

Ажлын байрны эерэг хандлагатай соёл бол аливаа байгууллагыг амжилтанд хүргэх гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Зөв соёлыг байгууллагадаа нутагшуулах нь олон учир шалтгаантай. Ёс суртахууны төлөв байдлаас эхлүүлээд байгууллагадаа эерэг чиг хандлагатай соёлыг бий болгосноор байгууллага эрүүл,  баттай оршин тогтнож чадах бөгөөд ажилтнууд бие биенээ дарамтлах, ялгаварлан гадуурхах гэх мэт сөрөг хандлага бага байх болно.

Үйл ажиллагааны дээд соёлыг байгууллагадаа төлөвшүүлсэнээр энэ нь хамт олны үндсэн суурь болно.  Саяхан АНУ-н Засгийн Газрын Боловсрол Мэргэжлийн Төлөөллийн Байнгийн Хорооноос ажил байранд гардаг дарангуйлалыг хянан шалгах болсныг мэдэгдсэн байна. Уг хяналт шалгалт нь “ажлын байрны дарамт ямар учраас гарч байгаа болон, хэр өргөн цар хүрээтэй” болохыг судалсан байна. Сонирхолтой нь байнгийн хороонд уг шалгалтыг хийхэд байгууллагын соёлыг авч үзэх шаардлагатай гэсэн нөхцөл тавьсан байна.

Ажлын байрны соёл нь дарамт шахалтын төлөв байдалд чухал үүрэгтэй ч байгууллагын үйл ажиллагаанд мөн ижил үүргийг гүйцэтгэдэг  байна. Байгууллагад үйл ажиллагааны өндөр соёлыг бий болгох нь тийм амар хялбар зүйл биш юм. Ажлын соёл болон ажилтнуудын дасан зохицол хоёрын дунд амжилтанд хөтлөх өөр нэгэн зүйл байдаг нь шагнал урамшуулалын тогтолцоо юм. Зардал, үнэ, мөнгө дээр анхаарлаа хэт хандуулах нь муу үр дүнд хүргэхгүй ч ажилтнуудын ажил таслалт нэмэгдэх хандлагатай байдаг. Учир нь тэд өөрсдийн ур чадвар болон ажил хэргээ үнэлүүлэхийг хүсдэг.  Байгууллага үүнд ач холбогдол өгч, эерэг хандлага, үйл ажиллагааг бодлогоор дэмжих шаардлагатай.

Та юу хийж чадах вэ?

Байгууллагын хөгжлийг  үйлдвэрлэл, бүтээгдэхүүн, тоног төхөөрөмжийн хөгжлөөр тодорхойлдог. Мөн үүний адил байгууллагын соёл нь хөгжлийн нэг илэрхийлэл юм. Байгууллагын соёл  хэн нэгэн буюу бусдын оролцоогүйгээр хөгжих боломжгүй. Байгууллагын хөгжил бүх шатны удирдах ажилтнууд хамгийн чухал үүрэгтэй байдгийг бид мэднэ. Удирдагч нар өөрийн зан төлөв, арга барилаараа хамт олондоо үлгэр дуурайлал болох хэрэгтэй.

Удирдах ажилтнууд ажлын байрны төлөв байдлыг хянах, хэрэв ямар нэг сөрөг хандлага, шинж чанар ажиглагдвал засаж заларуулах, ухуулан сэнхэрүүлэх үүрэгтэй.

Байгууллагын хариу үйлдэл нь эерэг соёлыг дэмжих ёстой. Энэ нь байгууллагад зан төлөв, биеэ авч явахтай холбоотой сөрөг хандлагатай холбоотой асуудал үүсэхээс сэргийлж болох үр дүнтэй горим журмыг бий болгодог.

Ажлын байранд эерэг соёл бий болгох алхамууд:

  •          Байгууллагын бүх шатанд эерэг соёлыг хөгжүүлэхэд дараах үйл ажиллагаа шаардагдах болно.
  •          Соёл нь өмнө нь хийсэн зүйл болон өмнө нь олж байсан амжилтын түвшингээс  улбаалан бий болдог
  •          Үүсгэн байгуулагчид нь байгууллагын эхэн үеийн соёлд гол нөллөөллийг үзүүлдэг.

Гурван арга замаар соёл бий болдог

А. Зөвхөн өөрсөд шиг нь аливааг харж, мэдэрдэг ажилтнуудыг л байгууллагын үүсгэн байгуулагчид ажилд авч, цаашид ч авч үлддэг

Б. Ажилчдаа өөрсөд шигээ сэтгэж, мэдэрдэг болгодог

В. Үүсгэн байгуулагчдын зан байдал нь ажилчдад үлгэр дуурайлал болдог бөгөөд үүнээс улбаалан ажилчид нь тэдний итгэл үнэмшил, үнэ цэнэ, төсөөллийг өөрийн болгодог

Соёлын хяналтын үйл явц ч мөн дараах гол алхамаар явагддаг:

·         Ажилтнууд дунд бүх асуудлыг хамарсан судалгаа явуулах

  •          Ажлаас гарч байгаа ажилтнуудад дүгнэлт шинжилгээ хийх
  •          Ажил таслалт, хоцролтонд дүгнэлт, шинжилгээ хийх (Ялангуяа өвчний чөлөөтэй байгаа тохиодолууд )
  •          Гомдол заргын тоо болон төрлийн байдлыг авч үзэх
  •          Удирдагч, манлайлагч нараар ажиглалт хийлгэх
  •         Зан төлөв болон соёлын талаарх тогтмол сургалт хүний нөөцийн ажилтнууд зохион байгуулж байх нь чухал юм.

Ажлын байрны соёлын хяналт
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2021 / 07 / 30
Шинэ ажилтнууд гэдэг нь ажилд орсоны эхний 1-3 сарыг дадлагажих хугацаагаар ажиллаж байгаа ажилтнууд бөгөөд энэ хугацаанд уг ажилтан тухайн албан тушаалд тэнцэж байгаа эсэхийг тодорхойлно.
Харвардын Их Сургуулийн туслах профессор Франчеко Жино “Бид хувь хүний онцлог, зан төлвийг таньж, ажлын байрандаа өөрийн чадамжаас илүү зүйл бий болгох боломжоор хангах юм бол тэд ажилдаа илүү сэтгэл хангалуун байж илүү их их гүйцэтгэл сайтай ажиллах болно” гэжээ.
- 2021 / 07 / 21
Хүн хэдий чинээ нүдэнд дулаахан байна, төдий чинээ богино хугацаанд шинэ хамт олонтойгоо сайхан харьцааг тогтоож чаддаг. Энэ үед анхны сэтгэгдэл хамгийн тогтвортойгоор үлддэгийг анхаараарай.
- 2021 / 07 / 19
-2020 / 02 / 15
"Ажил үүрэг даалгах төлөвлөгөө"-г 1-2 долоо хоног хэрэглэж, ажил үүрэг бүр (чухал буюу хар бор ажлын аль нь) таны цагийг хэрхэн авч байгааг тодорхойл. Та амархан даалгаж болох зарим ажилд маш их цаг зарцуулдагаа олж мэдэж болно.
-2020 / 02 / 14
Хамтран ажиллаж байгаа хүмүүсдээ хүндэтгэлтэй хандах хэрэгтэй. Бусдыг хүндлэнэ гэдэг харилцааны маш чухал хэсэг юм. Тэгвэл Хүндэтгэл гэж юу вэ? Хүндэтгэл нь маш олон янзын хэлбэрээр илэрдэг. Эдгээрээс хэдэн жишээ дурьдвал : Хамтран зүтгэгч нөхөддөө хүндэтгэлтэй хандан хувийн үзэл бодол, зан чанарын хувьд танаас өөр хүн гэдгийг нь харгалзан үзэх нь чухал. Энэ ялгаа нь эхэндээ жижиг зүйл мэт санагддаг цаашдаа ямар үр нөлөөтэй байх нь хэрхэн зөв шийдэл гаргахаас хамаарна. Хүмүүсийн үзэл бодлыг ялгаатай байдлыг хүлээн авч хүндэтгэлтэй хандсанаар та сайн үр дүнд хүрч шилдэг ажилтан болоход нэг алхам ойртон очлоо гэсэн үг.
-2011 / 07 / 15
Суралцагч байгууллагын хувьд хувь хүн болоод багийн мэдлэг чадварыг нэмэгдүүлэх явдлыг хөгжүүлэхийн тулд бүгдээрээ хамтдаа суралцах үйлийг хамгийн чухал гэж үздэг.Хамтдаа суралцах үйлийг дараах нөхцөлд хөгжүүлэх боломжтой байдаг ажээ.
HR Фото