Харилцаа холбоо гÑдÑг нь "communis" буюу "хуваалцах" гÑÑÑн үгнÑÑÑ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ð»Ñ‚Ð°Ð¹ бөгөөд бодол болон мÑдÑÑллÑÑÑ€ дамжуулан мÑдÑÑллийг Ñолилцох үйл Ñвц юм. Харилцааны гол Ñ…ÑÑ€ÑгÑÑл нь Ñ…Ñл юм. Ðливаа харилцаанд хүн Ñрьж, бичиж ÑÑвÑл биеÑÑÑ€ÑÑ Ð±ÑƒÑŽÑƒ үйл хөдлөлөөрөө ч орж болдог.
Харин нөгөө талын харилцагч нь ÑонÑогч ÑÑвÑл уншигч байдаг. Ямар ч байгууллагад ажилчид ажлын цагийн 75 хувийг буÑадтай харьцах, харилцан үйлчлÑÑ…Ñд зарцуулдаг.
Байгууллагын албан хаагчид дунд Ó©Ó©Ñ€ Ó©Ó©Ñ€ зан чанар, хариллцааны чадвар муу зÑÑ€Ñг ажилчид Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð³Ð°Ð°Ñ Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ñ…Ð¾Ð¾Ñ€Ð¾Ð½Ð´Ñ‹Ð½ харилцааг хөндÑөн аÑуудлууд тулгарах нь ÑлбÑг. Ðлбан хаагчид хоорондоо Ñ…ÑрхÑн харилцаж Ð±ÑƒÐ¹Ð³Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð»Ñ‚Ð³Ð°Ð°Ð»Ð¶ ажлын байранд ÑтреÑÑ Ð±Ð¸Ð¹ болох, ажлааÑаа авах ÑÑтгÑл ханамж дутагдах зÑÑ€Ñг өөрчлөлтүүд бий болдог байна.
СÐЙРХÐРИЛЦÐРХОЛБОО ГÐЖ ЮУ Ð’Ð?
Ерөнхийдөө нүүр тулÑан харилцааны хувьд:
- Харилцан Ñриаг таÑлахгүйгÑÑÑ€ 100% анхаарал төвлөрүүлÑн ÑонÑох
- БуÑдын Ñ…Ò¯ÑÑÑн мÑдÑÑллийг ойлгомжтой Ñ…Ñлж өгөх
- ÐœÑдÑÑллийг тавилгуй үгүйÑгÑлгүй аÑуултад хариу өгөх ÑÑвÑл
- СонÑож ойлгоÑон зүйлÑÑ Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ñ…Ð¾Ð¾Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ шалгаж, дүгнÑлт хийх
- БуÑдын үзÑл бодол, шашин шүтÑÑ… Ñрхийг хүндлÑÑ…
ÐцÑÑÑ‚ нь буÑдад ÑерÑгÑÑÑ€ нөлөөлж юуг Ñ…ÑрхÑн, Ñаж Ñ…Ñлж байгаагаа цаг Ñмагт бод.
ÐШИГ ТУС: Сайн харилцаа чадÑанаар:
- Холбоог Ñ…ÑÑ€Ñгжүүлж, урт удаан үргÑллжлÑÑ… харилцаа холбоог Ò¯Ò¯ÑгÑнÑ. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ итгÑлцÑл, харилцан хүндлÑлийг бий болгоно. Сайн харилцаа зөрчилдөөн. ДайÑагналыг багаÑгаж ÑерÑг байдлыг бий болгож орчин тойрондоо хамтын багийг бүрдүүлж чаддаг.
- Ðжлын байран дахь зөрчилдөөнтÑй холбоотой аÑуудлыг Ñ…Ñлбархан зохицуулж, хувь хүн болон багийн үйл ажиллагааг Ñайжруулна.
- Ðжлын ÑÑтгÑл ханамж Ó©Ñнө. Сайн харилцаатай ажилчид ажлын ÑтреÑÑ Ð±Ð°Ð³Ð° байна
ҮЙЛЧИЛГÐÐÐИЙ СОÐЛ
ҮйлчилгÑÑний харилцаа гÑдÑг нь худалдаа хийхÑÑÑ Ó©Ð¼Ð½Ó©, худалдаа хийх Ñвцад, худалдаа хийÑний дараа үйлчлүүлÑгчидÑд үзүүлÑÑ… үйлчилгÑÑ ÑŽÐ¼. ИхÑвчлÑн жижиг дÑлгүүрүүдÑд бараа буцаагдах худалдан авагч нар бараандаа ÑÑтгÑл ханамжгүй байх тохиолдлууд их байдаг. Үүнд үйлчлүүлÑгчдийн зан чанарт тохируулж хариу үйлдÑл хийж чадах ажилтан л амжилтад хүрдÑг. ҮйлчилгÑÑний Ñоёл нь байгууллагын орлогыг нÑмÑÑ… гол үүрÑг юм. ҮйлчилгÑÑний Ñоёл нь дÑÑ Ð´Ð°Ñ€Ð°Ð°Ð»Ð°Ð» бүхий хөгжлийн нÑгÑн Ñ…ÑÑÑг юм.
ҮйлчигÑÑний Ñоёлын байгууллагын үйлчлүүлÑгч, албан хаагч, худалдагч нарын харилцаанд хөгжлийн гол загвар болж байна. ҮйлчилÑÑний Ñоёлд ажилтан үйлчлүүлÑгч хоёрын зайн алÑлалт чухал нөлөө үзүүлнÑ. ҮйлчлүүлÑгч ажилтан хоёрын хооронд 70-80 Ñм байвал тохиромжтой.
Хоёр тал нүүр нүүрÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð¶, нүдÑÑÑ€ÑÑ Ñ…Ð¾Ð»Ð±Ð¾Ð¾ тогтоон харилцах нь харилцаанд чухал нөлөөгг Ð±Ð°Ñ Ò¯Ð·Ò¯Ò¯Ð»Ð´Ñг. Мөн харилцааны Ñоёл нь үйлчлүүлÑгчтÑй харьцаж буй үйлдÑл, дохио зангаа, нүүрний Ñ…ÑƒÐ²Ð¸Ñ€Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð»Ñ‚Ð³Ð°Ð°Ð»Ð´Ð°Ð³.
Туршлагатай ажилтнууд үйлчлүүлÑгчтÑй харьцхааÑаа өмнө Ñ…ÑрхÑн харилцахаа мÑддÑг бөгөөд үгÑн болон үгÑн Ð±ÑƒÑ Ò¯Ð¹Ð»Ð´Ð»ÑÑÑ€ÑÑ Ñ‚Ñднийг татдаг байна. ҮйлчилгÑÑний Ñоёлын хувьд жижиг зүйл гÑж байхгүй.
Ðүүрний хувирал, дохио зангаа, дуу хоолойны өнгө, Ñрианы давтамж, хувцаÑлалт чухал гÑдгийг үйлчилгÑÑний ажилтан бүр Ñанаж байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
ÐÑ… Ñурвалж: Монголын Хүний Ðөөцийн ИнÑтитут | #HumanCapital ÑÑтгүүл 13/11-P34-35
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |