HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
27.40%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
31.85%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
27.40%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
13.36%
HRM- Дасан зохицол
- 2009 / 06 / 06
Муухай ааштай даргаас татгалзъя (L1)

Дарамтлуулж байгаа доод ажилтан босго давахаасаа өмнө ажил дуустал хэн намайг юу гэж хэлэх бол гэж айдаг. Яваандаа тухайн ажилтан стресст орж, ажлын бvтээмж мууддаг байх юм. Толгой өвдөх бол энvvхэнд гэнэ. Өдөр бvр дарамтлуулдаг ажилдаа явснаас өвдөөд гэртээ байх нь илvv аз жаргалтай болж хувирна. Хэсэг хугацааны дараа зарим нь өөр ажил хайдаг байх юм. Ингээд сэтгэлд нийцсэн ажил олбол дарамттай ажлаа хаяад явчихна. Бөөн баяр. Эргэн харах ч vгvй.

Нөгөө компани ахиад шинэ ажилтан шалгаруулж авна. Гэвч овоо дадлагажаад ирэхээрээ орчны дарамтыг мэдэрч эхэлнэ. Ингээд л өөр ажил руу зугтана. Дараагийнх хvн нөгөө л дарамттай ажил руу орно. Ийн эцэс төгсгөлгvй vргэлжилнэ. Эндээс хvн тогтдоггvй ажлын байрны тухай асуудал босч ирнэ. "Чи харин ч овоо удлаа. Энд угаасаа хvн тогтдоггvй юм. Хагас жил болох хvн цөөхөн шvv. Чи рекорд тогтоож хоёр жил боллоо. Яагаав нөгөө тэрнээс л болоод хvмvvс зугтаад алга болчихдог юм" гэж хамт ажиллагсад нь сонирхуулж ярих нь бий, Vvний цаана удирдах ажилтны зан харилцааны доголдол харагдаж байна.
Ааш муутай удирдах ажилтан хэчнээн хvний эрvvл мэндийг хорлож, стресс vнэгvй бэлэглэдэг бол. Стресст орсон нэг хvний ард гэр бvл гэж бий. Тухайн гэр бvл дөрвөн ам бvлтай гэвэл харилцааны доголдол гаргадаг удирдах ажилтан нэг удаад дөрвөн хvнийг стресст оруулдаг гэхэд болно. Учир нь стресст орсон ажилтан ажил дээрээ авсан стрессээ гэртээ очоод гэр бvлийн гишvvддээ гаргах магадлал өндөр. Яваандаа тэр гэр бvлийнхэн бvгдээрээ стресст орох нөхцөл бvрдэж байна.

Тухайн ажлын байранд явсаар, зугтсаар 10 хvн ажиллалаа гэхэд 40 хvн хамгийн багаар бодоход стресст орж байна. Тэр 40 хvний цаана бас л ажлын хамт олон, найз нөхөд, танил тал, хамаатан садан нь гэж бий. Харилцааны хувьд алдаа гаргадаг даргын гайг тооцоолоход бэрх. Ийм маягаар улс нийгмээрээ ч стресст орж зөвийг буруу болгон хардаг болоход хvрэх аюултай. Ингэж нийгмээрээ стресст орвол улс vндэстэн мөхөхөд хvрнэ. Харамсалтай нь, зан харилцааны доголдол той хvн удирдах албан тушаалыг он удаан жил хашвал хэдэн арван гэр бvлийг сэтгэл зvйн хувьд баллаж байгаа талаар өнөө хэр дорвитой судалгааг эмч эмнэлгийн байгууллагынхан хийсэнгvй. Стресс бие махбодид хортой гэж яриад байхаас цаад учир шалтгааных нь талаар ухаж төнхөж судалсан нь ховор. Тэгээд ч зан харилцаа гэдэг удирдах албан тушаалтны нэг гол шалгуур vзvvлэлт байх учиртай. Шаардлага сайтай байна гэдэг доод ажилтнаа доромжилж гутаахын нэр биш. Энэ хоёрыг ялган салгаж ойлгохгvй бол олон хvн ааш муутай удирдах ажилтны уршгаас болоод бие сэтгэлийн болоод эрvvл мэндийн хувьд нөхөж боломгvй хохирол амсч байна. Байдал өөрчлөгдөхгvй бол хэдэн арван жилээр ч энэ гамшиг vргэлжлэх нь.
Бусдад стресс бэлэглэх нь хэр хvнлэг хэрэг юм бол.


О.Нямсvрэн
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2021 / 07 / 30
Шинэ ажилтнууд гэдэг нь ажилд орсоны эхний 1-3 сарыг дадлагажих хугацаагаар ажиллаж байгаа ажилтнууд бөгөөд энэ хугацаанд уг ажилтан тухайн албан тушаалд тэнцэж байгаа эсэхийг тодорхойлно.
Харвардын Их Сургуулийн туслах профессор Франчеко Жино “Бид хувь хүний онцлог, зан төлвийг таньж, ажлын байрандаа өөрийн чадамжаас илүү зүйл бий болгох боломжоор хангах юм бол тэд ажилдаа илүү сэтгэл хангалуун байж илүү их их гүйцэтгэл сайтай ажиллах болно” гэжээ.
- 2021 / 07 / 21
Хүн хэдий чинээ нүдэнд дулаахан байна, төдий чинээ богино хугацаанд шинэ хамт олонтойгоо сайхан харьцааг тогтоож чаддаг. Энэ үед анхны сэтгэгдэл хамгийн тогтвортойгоор үлддэгийг анхаараарай.
- 2021 / 07 / 19
-2020 / 02 / 15
"Ажил үүрэг даалгах төлөвлөгөө"-г 1-2 долоо хоног хэрэглэж, ажил үүрэг бүр (чухал буюу хар бор ажлын аль нь) таны цагийг хэрхэн авч байгааг тодорхойл. Та амархан даалгаж болох зарим ажилд маш их цаг зарцуулдагаа олж мэдэж болно.
-2020 / 02 / 14
Хамтран ажиллаж байгаа хүмүүсдээ хүндэтгэлтэй хандах хэрэгтэй. Бусдыг хүндлэнэ гэдэг харилцааны маш чухал хэсэг юм. Тэгвэл Хүндэтгэл гэж юу вэ? Хүндэтгэл нь маш олон янзын хэлбэрээр илэрдэг. Эдгээрээс хэдэн жишээ дурьдвал : Хамтран зүтгэгч нөхөддөө хүндэтгэлтэй хандан хувийн үзэл бодол, зан чанарын хувьд танаас өөр хүн гэдгийг нь харгалзан үзэх нь чухал. Энэ ялгаа нь эхэндээ жижиг зүйл мэт санагддаг цаашдаа ямар үр нөлөөтэй байх нь хэрхэн зөв шийдэл гаргахаас хамаарна. Хүмүүсийн үзэл бодлыг ялгаатай байдлыг хүлээн авч хүндэтгэлтэй хандсанаар та сайн үр дүнд хүрч шилдэг ажилтан болоход нэг алхам ойртон очлоо гэсэн үг.
-2020 / 02 / 09
Ажлын байрны эерэг хандлагатай соёл бол аливаа байгууллагыг амжилтанд хүргэх гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Зөв соёлыг байгууллагадаа нутагшуулах нь олон учир шалтгаантай. Ёс суртахууны төлөв байдлаас эхлүүлээд байгууллагадаа эерэг чиг хандлагатай соёлыг бий болгосноор байгууллага эрүүл, баттай оршин тогтнож чадах бөгөөд ажилтнууд бие биенээ дарамтлах, ялгаварлан гадуурхах гэх мэт сөрөг хандлага бага байх болно.
HR Фото