HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
27.40%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
31.85%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
27.40%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
13.36%
HRM- Дасан зохицол
- 2009 / 06 / 11
Хөдөлмөр эрхлэхэд хамгийн ихээр нөлөөлдөг хүчин зүйлс (L2)
Судалгаанаас харахад  20.9% буюу нийт 122 судалгаанд хамрагдсан хүмүүсийн 63 нь Ажлын байрны сэтгэл ханамж хамгийн чухал хүчин зүйл хэмээн үзсэн байна. Дараа дараачийн байрнуудад 18.2 хувьтайгаар Тушаал дэвших боломж, 13.6 хувьтайгаар  Хүлээн зөвшөөрөгдсөн байдал, Сайн цалин хөлс  тус тус орсон байна.
Хамгийн муу үнэлгээ авсан 2 хүчин зүйлс нь Ажлын цаг болон Ажлаас халах дарамт тус тус 423 мөн 331 байна. Ингээд судалгаанд оролцогчдын нийт бүлэг мөн дэд бүлгүүд тус бүрийн хувьд ажлын байрны сэтгэл ханамжыг урам зориг оруулах хамгийн чухал хүчин зүйл хэмээн үзэж буй хэрэг юм.

Хүйс (эр/эм)
Эрчүүд болон эмэгтэйчүүдийн гаргасан үр дүнд анализ хийхэд хүчин зүйлсүүдийг жагсаасан үр дүнд төдийлөн томоохон зөрүү байхгүй байсан байна. Эрчүүд болон эмэгтэйчүүд  хоёулаа  адилхан дөрвөн хүчин зүйлсийг хамгийн чухал урам зориг өгөх хүчин зүйл хэмээн үзсэн байв. Гэсэн хэдий ч тодорхой хэдэн хүчин зүйлсүүдийн хоёр бүлэг нь өөр өөрөөр жагсаасан байна. Жишээ нь эмэгтэйчүүд Сайн цалин хөлс & Зорилгоо биелүүлэх  хэмээх  хүчин  зүйлийг топ 5-н урам зориг өгөх хүчин зүйлийн 9 болон 7-р байрнуудад оруулсан байхад эрэгтэйчүүд харин энэ адилхан хүчин зүйлийг топ 5-аас гадуур 5 болон 6-р байранд оруулсан байна.  2 бүлгүүдийн хооронд дахь хүчин зүйлсүүдийг жагсаасан бас нэг өөр ялгаа нь Талархал & Ажлын цаг хэмээх хүчин зүйл юм. Эрэгтэйчүүд энэхүү хүчин зүйлсийг 9 болон 7-р байранд жагсааж байхад харин эмэгтэйчүүд энэхүү хүчин зүйлсийг 5 болон 5-р байранд тус тус жагсаасан байна.
Энэхүү судалгааны үр дүнгээс дүгнэхэд эрэгтэйчүүд эмэгтэйчүүдийг бодвол илүү их мөнгө цалин хөлс авах мөн байгууллагын шат дамжлагаар өндөр өөд авирах сонирхолтой байдаг байна.

Насны бүлэг
Гурван насны бүрэгт дүгнэлт хийсэн байна.  /20 настай буюу түүнээс доош, 21-25, 26-30 мөн түүнээс дээш./  Топ 5-н хүчин зүйлсийг жагсаасан байдал нь эдгээр дэд бүлгүүдийн хооронд ижил байсан. Жишээ нь: бүх дэд бүлгүүд нь хэдий байрлал нь бага зэрэг өөр байсан боловч Ажлын байрны сэтгэл ханамж, Шагнал-урамшуулал, Баг хамт олны цог жавхаа, Таатай ажлын нөхцөл болон Ажлын бодит үнэлгээг топ 5-н хүчин зүйлүүдэд оруулсан байв. Гэсэн хэдий ч бусад хүчин зүйлс өөр өөр насны бүлгүүдийн хооронд өөр өөрөөр жагсаагдсан байв. Сайн цалин хөлс хэмээх хүчин зүйлд 21 болон болон түүнээс доош насны бүлэг өндөр ач холбогдол (5-р байранд) өгч байхад 21-25 насныхан 6-р байранд, 26-30 насныхан 9-р байранд харин 31 буюу түүнээс дээш насныхан 6-р байранд тус тус жагсаасан байх жишээтэй. Бас нэгэн сонирхол татахуйц ажиглалт 20 буюу түүнээс доош болон 31 буюу түүнээс дээш насны бүлгүүдийн Таатай ажиллах нөхцөл хүчин зүйлийг жагсаасан байдал байв. Энэ 2 бүлгийнхэн энэхүү хүчин зүйлийг 1-р байранд тавьж байхад харин 21-25 болон 26-30 насны бүлгүүд үүнд бага ач холбогдол өгсөн юм.
Үүнд хариулт болох нэг боломжит тайлбар бол 20 буюу түүнээс доош насныхан дөнгөж хөдөлмөрийн зах зээл дээр гарч ирж буй бөгөөд машин гэх мэт материаллаг зүйлүүдэд илүү их сонирхолтой харин 31 буюу түүнээс дээш насныхан аль хэдийнээ хариуцлагатай насан дээрээ явж байгаа бөгөөд найдвартай таатай ажлын орчинг илүүд үзэж байна.

 Эх сурвалж: Peter Ebong Ajang . “Assessing the role of work Motivation on Employee Performance” Research report (2008)

Г.Туяа

Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2021 / 07 / 30
Шинэ ажилтнууд гэдэг нь ажилд орсоны эхний 1-3 сарыг дадлагажих хугацаагаар ажиллаж байгаа ажилтнууд бөгөөд энэ хугацаанд уг ажилтан тухайн албан тушаалд тэнцэж байгаа эсэхийг тодорхойлно.
Харвардын Их Сургуулийн туслах профессор Франчеко Жино “Бид хувь хүний онцлог, зан төлвийг таньж, ажлын байрандаа өөрийн чадамжаас илүү зүйл бий болгох боломжоор хангах юм бол тэд ажилдаа илүү сэтгэл хангалуун байж илүү их их гүйцэтгэл сайтай ажиллах болно” гэжээ.
- 2021 / 07 / 21
Хүн хэдий чинээ нүдэнд дулаахан байна, төдий чинээ богино хугацаанд шинэ хамт олонтойгоо сайхан харьцааг тогтоож чаддаг. Энэ үед анхны сэтгэгдэл хамгийн тогтвортойгоор үлддэгийг анхаараарай.
- 2021 / 07 / 19
-2020 / 02 / 15
"Ажил үүрэг даалгах төлөвлөгөө"-г 1-2 долоо хоног хэрэглэж, ажил үүрэг бүр (чухал буюу хар бор ажлын аль нь) таны цагийг хэрхэн авч байгааг тодорхойл. Та амархан даалгаж болох зарим ажилд маш их цаг зарцуулдагаа олж мэдэж болно.
-2020 / 02 / 14
Хамтран ажиллаж байгаа хүмүүсдээ хүндэтгэлтэй хандах хэрэгтэй. Бусдыг хүндлэнэ гэдэг харилцааны маш чухал хэсэг юм. Тэгвэл Хүндэтгэл гэж юу вэ? Хүндэтгэл нь маш олон янзын хэлбэрээр илэрдэг. Эдгээрээс хэдэн жишээ дурьдвал : Хамтран зүтгэгч нөхөддөө хүндэтгэлтэй хандан хувийн үзэл бодол, зан чанарын хувьд танаас өөр хүн гэдгийг нь харгалзан үзэх нь чухал. Энэ ялгаа нь эхэндээ жижиг зүйл мэт санагддаг цаашдаа ямар үр нөлөөтэй байх нь хэрхэн зөв шийдэл гаргахаас хамаарна. Хүмүүсийн үзэл бодлыг ялгаатай байдлыг хүлээн авч хүндэтгэлтэй хандсанаар та сайн үр дүнд хүрч шилдэг ажилтан болоход нэг алхам ойртон очлоо гэсэн үг.
-2020 / 02 / 09
Ажлын байрны эерэг хандлагатай соёл бол аливаа байгууллагыг амжилтанд хүргэх гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Зөв соёлыг байгууллагадаа нутагшуулах нь олон учир шалтгаантай. Ёс суртахууны төлөв байдлаас эхлүүлээд байгууллагадаа эерэг чиг хандлагатай соёлыг бий болгосноор байгууллага эрүүл, баттай оршин тогтнож чадах бөгөөд ажилтнууд бие биенээ дарамтлах, ялгаварлан гадуурхах гэх мэт сөрөг хандлага бага байх болно.
HR Фото