HRM / ХНМ
Танай байгууллага нийгмийн хариуцлагын хүрээнд хэр их сайн дурын ажил зохион байгуулдаг вэ?
Байнга | Тогтмол | Төвлөгөөг хөтөлбөртэй
26.45%
Заримдаа | Завтай болон боломжтой үедээ л
33.23%
Хичээдэг | Харамсалтай манайд ийм хөтөлбөр байхгүй
27.74%
Үгүй | Заавал ийм хөтөлбөр байх шаардлаггүй
12.58%
HRM- Сургалт хөгжил
- 2020 / 02 / 06
Залхуурлыг ялан дийлэх Япон арга - "Кайзен"
Хүн төрөлхтний бараг 80 хувь нь тогтмол ямар нэгэн зорилго тавьдаг ч төдийлөн хүрч чаддаггүй. “Би одоохондоо бэлэн биш байна. Дараа долоо хоног, дараа сараас эхлэе” хэмээн хойшлуулсаар л байдаг. Заримдаа бидэнд зорилгодоо хүрэх анхны алхмыг хийхэд хүртэл зориг дутдаг. Товчхондоо бид залхууралдаа дийлдэж, шалтаг тоочсоор байдаг юм. Ингээд та бүхэнд залхууралтай тэмцэх Японы шилдэг аргыг хүргэе. 

"Кайзен" буюу нэг минутын зарчим

Япон соёлд “кайзен” хэмээх уламжлал байдаг бөгөөд энэ нь өөрийгөө тогтмол өөрчлөхөд чиглэгдсэн “нэг минутын зарчим” юм. Энэхүү арга барилыг хэрэгжүүлэхэд маш хялбар. Тухайн хүн өдөр бүр тодорхой нэг цагт ямар нэг зүйлийг нэг минутын турш хийнэ. Хамгийн залхуу хүн ч энэ даалгаврыг амархан биелүүлж чадна. Хэрвээ та 30 минутаас дээш хугацаа зарцуулах зүйлийг тогтмол хойшлуулдаг бол  нэг минутын чөлөөг өөртөө ямар ч тохиолдолд гаргаж чадах болов уу.

Өдөр бүр нэг минутын турш хийх даалгавар нь юу ч байж болно. Жишээлбэл: гар дээр суниах, ном унших, гадаад хэл сурах гэх мэт.  Нэг минутын дотор танд тухайн хийж буй зүйлтэй тань холбоотой таагүй мэдрэмж төрж амжихгүй бөгөөд харин ч аз жаргал, тайвшрал мэдрүүлнэ. Ийнхүү энгийн бяцхан алхмыг хийснээр та амжилтад хүрэх, өөрийгөө өөрчлөхөд нэг алхам ойртож байгаа юм.

Кайзен зарчим нь анх Япон улсад үүссэн байна. Кайзен гэдэг нь “төгсгөлгүй үргэлжлэх өөрийгөө хөгжүүлэлт” гэсэн утгатай. Энэхүү арга барилыг Масааки Имаи анх гаргасан бөгөөд тэрээр уг аргыг бизнес болон хувь хүний хөгжилд хэрэглэх боломжтой гэж үзсэн байна.

“Нэг минутын зарчим” –ын  талаар анх сонсоход  хуурамч, үр дүнгүй, утгагүй зүйл мэт санагдана. Ялангуяа барууны оронд амьдарч байсан иргэд энэ тал дээр үл ойшоосон байдалтай ханддаг бөгөөд тэд маш их хүч хөдөлмөр зарцуулснаар амжилтад хүрэх боломжтой гэж үздэг юм. Гэвч хүнд хөдөлмөр, зав чөлөөгүй ажиллах нь тухайн хүнийг залхааж, зорьсон зорилгодоо хүрч чадахгүйд хүргэдэг. Харин кайзен арга барилыг хүн бүр хэрэгжүүлж чадна. Жишээлбэл: Японд заах арга барилыг сайжруулахын тулд кайдзенийг ашигладаг байна.

Нэн түрүүнд та зорилгоо тодорхойлоход л хангалттай.


Kaizen
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай!
Сэтгэгдэл бичих
- 2023 / 09 / 30
21-р зууныг манлайлан авч явах өв тэгш иргэдийг төлөвшүүлэн хөгжүүлэхэд “Бүх талын боловсрол олгох 5 талт зарчим” чухал юм.
Сургалтын үйл ажиллагааг удирдах үйл явц нь түүний хэрэгцээг тодорхойлохоос эхэлдэг. Сургалтын хөтөлбөр нь 3 үндсэн үе шаттай байдаг.
- 2023 / 02 / 15
Үнэн хэрэг дээрээ коуч-менежмент бол бидний аль эртнээс мэддэг байсан манлайллын ардчилсан хэв загвар мөн билээ. Ингэхэд ер нь энэхүү аргын учир утга юунд оршиж байна вэ? Товчоор хариулахад коуч-менежментийн гол утга учир нь зааварчилгаа болон бодлого шийдвэрлэхийн оронд асуудал дэвшүүлэхэд оршдог.
- 2022 / 08 / 27
-2022 / 05 / 19
Сургуульд заадаггүй дараах чадваруудыг яаж эзэмших вэ? Мэдээж сургуульд заахгүй учраас та бие даан эдгээр чадварыг эзэмших шаардлагтай.
-2022 / 05 / 11
Facilitation гэдэг ажлыг хялбарчлах, мөн нь (ажиллагаа, үйл явц зэргийг) түргэсгэх гэсэн утгатай, аливаа нэг төвийг сахисан байр суурьнаас хэсэг бүлэг хүмүүсийн явуулж буй үйл ажиллагаа буюу процесст оролцон тухайн үйл ажиллагааны зорилгыг амжилттай биелүүлэх ажиллагааг түргэсгэн дэмжлэг туслалцаа үзүүлэх үйлдлийг хэлнэ.
-2022 / 04 / 12
Танай байгууллагад сургалт хөгжлийн санаачилга бүрэн гүйцэд хэрэгжиж чадахгүй байна уу? Энэ тохиолдол зөвхөн сургалтын загвар бус гүйцэтгэл дээр төвлөрөх хэрэгтэй.
HR Фото